شناسه خبر:44286
1400/5/17 10:49:08

سپهرغرب، گروه فرهنگی: آخرین نظرسنجی سازمان صداوسیما درحالی منتشر شده که نام یکی از سریال‌ها در آن نیامده و همین باعث بروز ابهاماتی شده است.

طی روزهای اخیر، تازه‌ترین نظرسنجی سازمان صداوسیما منتشر شد.

در این نظرسنجی آمده است: سریال «زندگی زیباست» از شبکه «دو» هم توانست با جذب 13 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 71٫8 درصد از بینندگان، در رتبه دوم قرار گیرد.

مقایسه میزان بیننده «دودکش 2» و «زندگی زیباست» با نظرسنجی قبلی نشان می‌دهد میزان بیننده این سریال نسبت به نیمه اول تیر افزایش داشته است. میزان افزایش بینندگان «دودکش 2» 6٫3 درصد و «زندگی زیباست» 2٫9 درصد بوده است.

مجموعه چینی «پزشک دربار» از شبکه «پنج» 7٫5 درصد، «وضعیت زرد» از شبکه «سه» 5٫3 درصد، «آخرین پادشاهی» از شبکه چهار 3٫3 درصد و «رئیس جمهور موقت» از شبکه «افق» هم با 2٫7 درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در پی انتشار این نظرسنجی، «کوروش کمره‌ای» مشاور مدیر شبکه سه سیما در اظهارنظری به تناقض موجود در نظرسنجی اشاره کرد و در این باره نوشت:

1- انتشار نظرسنجی نیمه‌دوم تیر سریال‌ها توسط روابط عمومی سازمان و مخاطب پنج درصدی سریال وضعیت زرد، سوالاتی را ایجاد کرده که سر بسته به چند نکته اشاره می‌کنم.

2- قسمت اول سریال وضعیت زرد 1 مرداد ماه به عنوان سریال دوم شبکه در کنار گاندو روی آنتن رفته است. سوال این است که چطور نام این سریال در نظرسنجی نیمه دوم تیرماه اعلام شده است؟ احتمالاً پوستر سریال پنج درصد مخاطب داشته است!

3- در نیمه دوم تیرماه سریال «کلبه‌ای در مه» روی آنتن بوده و یک‌سوم قسمت‌های آن در این فاصله پخش شده است. جز رفتار غیرحرفه‌ای روابط عمومی سازمان چه چیزی می‌تواند نام این سریال را از نظرسنجی نیمه دوم تیرماه حذف و سریالی که روی آنتن نبوده را جایگزین کند؟

4- حقیقت این است در این سه سال شبکه 3 در همه نظرسنجی‌های فصلی پرمخاطب‌ترین شبکه سیما بوده است و این برای برخی جریانات محافظه‌کار داخل سازمان گران تمام شده است.

شناسه خبر 44286