شناسه خبر:44414
1400/5/20 09:10:29

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان اولویت نخست دوره ششم را تثبیت درآمد پایدار شهری اعلام کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر جورقان با حضور در دفتر تحریریه گروه رسانه‌ای سپهرغرب به‌مناسب هفته خبرنگار، به تعدادی از سؤالات خبرنگار این مجموعه پاسخ دادند که در ادامه می‌خوانید:

حشمت‌‌الله‌ احمدی، عضو سابق شورای اسلامی شهر جورقان با بیان اینکه رسانه‌ها و به‌ویژه روزنامه‌ها برای ما در عرصه مدیریت شهری از جایگاه والایی برخوردار هستند زیرا به‌نوعی زبان گویای مردم به حساب می‌آیند، گفت: فعالیت در رسانه نیازمند هنرمندی خاصی است.

در ادامه سخنگوی شورای دوره ششم شهر جورقان نیز با تأکید بر اینکه در دنیای امروز هرروز روز خبرنگار است، اظهار کرد: درواقع دنیا بدون خبر قابل تصور نیست.

داود احمدی افزود: رسانه‌ها هدایت‌گر مردم و دولت‌ها هستند.

احمدی با بیان اینکه بر رسانه‌ها پوشیده نیست که شهر جورقان در ویترین ورودی شهر همدان قرار دارد، تصریح کرد: به اعتقاد ما برای توسعه این شهر کار بسیار است.

وی ادامه داد: درواقع ما به دنبال آن هستیم که این شهر را بیش‌ازپیش بنا به موقعیت استراتژیکی معرفی و مطرح کنیم.

   جورقان شهر کیک و شیرینی

سخنگوی شورای اسلامی شهر جورقان با اشاره به آنکه این شهر در سه دهه 40 تا 70 قطب تولید آجر کشور بود، گفت: درحال حاضر نیز طبق آمار احصاشده با رویکرد جدید جورقانی‌ها در 110 شهر ایران نسبت به کار قنادی اقدام کرده‌اند، بنابراین این شهر طی سال‌های اخیر به قطب شیرینی و کیک در کشور بدل شده است.

احمدی با تأکید بر آنکه برای تحقق این برندینگ نیازمند همراهی رسانه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: درواقع به دنبال آن هستیم که شهر جورقان را با این برند در سطح کشور تثبیت کنیم.

وی با اشاره به آنکه در شهر جورقان این ظرفیت وجود دارد که خانه‌ها به کارگاه‌های خُرد کیک و شیرینی بدل شوند، ابراز کرد: درواقع این مهم در تثبیت و توسعه اقتصادی این شهر مؤثر واقع خواهد شد.

احمدی ادامه داد: این مهم نیازمند زیرساخت است که بخشی از آن همچون تأمین آرد و نظارت بر بهداشت محیط، برعهده دولت است.

وی در پاسخ به این سؤال که درحال حاضر ترکیب دوره ششم شورای اسلامی شهر جورقان چگونه ترسیم شده و آیا تکلیف کمیسیون‌ها مشخص شده است؟ گفت: خوشبختانه‌ هیئت‌رئیسه شورای ششم انتخاب شدند.

احمدی ادامه داد: بر این اساس جمشید شکری به‌عنوان رئیس شورا، امیر حسینعلی‌بیگی نایب‌رئیس، حامد شکری منشی و بنده سخنگو و جمشید الیاسی رئیس کمیسیون عمرانی انتخاب شدند.

وی‌ با اشاره به اینکه اولویت‌بندی شورای ششم برای شهر جورقان که پیگیری خواهد شد را می‌توان در چند بخش مجزا مطرح و پیگیری کرد، افزود: نخستین بحث تثبیت و تقویت درآمد پایدار شهری است.

احمدی‌ با اشاره به آنکه این مهم را از طریق احداث یک مجتمع تجاری دنبال خواهیم کرد، بیان کرد: برای تحقق این مهم در دوره‌ سوم زمینی مرغوب از سوی آموزش‌وپرورش به شورا اهدا شد، بنابراین قرار است زمین مذکور برای احداث این مجتمع درنظر گرفته شود.

   شرکت آب و فاضلاب نسبت به تکمیل شبکه فاضلاب اقدام کند

وی مشکل بعدی شهر جورقان را تکمیل شبکه فاضلاب این شهر دانست و گفت: انتظار می‌رود این مهم از سوی شرکت آب و فاضلاب با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

احمدی با تأکید بر لزوم تخصیص بخشی از پساب تصفیه‌خانه همدان به بخش باغداری این شهر، افزود: با توجه با افزایش تاج سد اکباتان و کاهش بارش‌ها و عدم تخصیص حق‌آبه به باغات این شهر، از هزاران هکتار باغ و بیشه‌زار، تنها 20 هکتار باغ و جنگل باقی مانده است.

دیگر عضو شورای ششم شهر جورقان نیز با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود روزنامه سپهرغرب همچون گذشته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره یاری‌گر ما در مدیریت شهری باشد، اذعان کرد: این مهم ما را در ارائه خدمات بهینه کمک خواهد کرد.

   لزوم تکمیل رینگ دور شهر

جمشید الیاسی پیگیری مسئله شبکه فاضلاب این شهر را جزء اولویت‌هایی دانست که از سوی شورا دنبال خواهد شد و گفت: تکمیل رینگ دور شهر یعنی بلوار شهید رحمانی نیز جزء اولویت‌های عمرانی است.

الیاسی توجه ویژه به ظرفیت باغداری جورقان را نیز از دیگر پتانسیل‌های این شهر دانست و افزود: گرچه این مهم جزء وظایف و تکالیف شورا نیست، اما از آنجا که معیشت بخش اعظمی از این شهر به این ظرفیت وابسته است، انتظار می‌رود بنا به کاهش منابع آبی بخش از پساب تصفیه‌خانه به باغداری جورقان اختصاص یابد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر جورقان نیز با اشاره به اینکه جورقان به‌عنوان دروازه تاریخ و تمدن نیازمند نگاه ویژه‌ای است، اظهار کرد: متأسفانه درحال حاضر با وجود آنکه این شهر زمانی به‌عنوان شهر مهاجرپذیر بود، با توجه به سیاست‌های غلط، این جایگاه را از دست داده است.

حامد شکری با تأکید بر لزوم توجه به تأمین آب باغات شهر جورقان، گفت: درصورت عدم توجه به این مهم، تا چندسال آتی چیزی از باغات انگور این شهر باقی نخواهد ماند.

شناسه خبر 44414