شناسه خبر:44428
1400/5/20 09:40:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: محرم امسال موکب‌های سلامت جایگزین ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع اقلام بهداشتی در ایام محرم می‌شوند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی روز گذشته با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی همچنان از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون خود پیشتاز مبارزه با این ویروس منحوس بوده و هستند.

وی با اشاره به فعالیت هیئت‌ها در فضای باز، گفت: همچون سال گذشته امسال نیز در کنار عزاداری برای سیدالشهدا (ع)، رعایت دستورالعمل‌ها و سلامت مردم برای هیئت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: جلسات توجیهی برای هیئت‌های مذهبی استان و به‌ویژه شهر کرمانشاه برگزار شده است و آمادگی لازم برای برگزاری مراسمات ماه محرم را دارند.

وی با بیان اینکه امسال موکب‌های سلامت جایگزین ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع اقلام بهداشتی در ایام محرم می‌شوند، گفت: در این راستا و برای حفظ سلامت عموم مردم امسال به‌جای ایستگاه‌های صلواتی پایگاه‌های بهداشتی نیز در سطح شهر خواهیم داشت که در این پایگاه‌ها اقلام بهداشتی و فرهنگی به‌جای شربت، چای و غیره بین مردم توزیع می‌شود.

احمدی با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: حتماً در عزادار‌ی‌ها امر به معرف و نهی از منکر داشته باشیم، امر به معروف یعنی دیگران را به استفاده از ماسک توصیه کنیم و نهی از منکر در راستای خنثی‌‌ کردن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان برای جلوگیری از عزاداری داشته باشیم.

 

شناسه خبر 44428