شناسه خبر:44505
1400/5/23 10:54:57

دادستان کرمانشاه گفت: معتادان متجاهر عامل 70 درصد سرقت‌های خرد کرمانشاه هستند.

شهرام کرمی در نشست تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم افزایش تعاملات و همکاری‌های بین این 2 نهاد، اظهار کرد: در این راستا، اخیراً برنامه الکترونیکی شدن ارسال شکایات مردم از کلانتری به دادسرا را اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: تا پیش از این اگر کسی شکایتی داشت پس از آنکه آن را در کلانتری مطرح می‌کرد باید حضوراً شکایت خود را به همراه یک مأمور به دادسرا می‌برد که در این برنامه حذف این فرآیند به شکل حضوری در دستور کار قرار گرفته، به صورتی که شکایت فرد پس از مطرح شدن در کلانتری به شکل الکترونیک به دادسرا ارجاع داده می‌شود.

دادستان کرمانشاه کاهش ترد مردم در ایام شیوع کرونا و کاهش هزینه‌ها را از مهمترین مزیت‌های اجرایی شدن این طرح خواند و تصریح کرد: همه کلانتری‌های استان کرمانشاه موظف هستند که این طرح را اجرایی کنند.

کرمی با اشاره به تلاش‌های نیروهای انتظامی استان کرمانشاه برای حفظ امنیت شهروندان بویژه در بحث کاهش سرقت‌ها، گفت: متأسفانه حدود 70 درصد از سرقت‌هایی که در استان کرمانشاه صورت می‌گیرد مربوط به معتادان متجاهر است.

وی یادآور شد: بر این اساس برنامه جمع آوری آنها از چند مدت پیش در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها در ندامتگاه‌های در نظر گرفته شده نگه داری می‌شوند.

دادستان کرمانشاه به افزایش سرقت از اماکن و ادارات دولتی طی یکسال اخیر هم اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی استان کرمانشاه می‌خواهیم که گشت زنی در اطراف دستگاه‌های دولتی از جمله ادارات خدمات رسان مانند شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و… را افزایش دهد.

کرمی با اشاره به آمار نزاع‌های خشن در کرمانشاه، افزود: هرچند که از نظر آمار نزاع‌های خشن، درگیری‌های مسلحانه، قمه‌کشی و عربده‌کشی به نسبت جمعیت وضعیت متوسطی در کشور داریم، اما از نیروی انتظامی استان کرمانشاه هم انتظار می‌رود که در هنگام چنین وقایعی به سرعت وارد عمل شده و مجرمین را دستگیر کند تا دستگاه قضائی هم به صورت ویژه با آنها برخورد و به پرونده آنها رسیدگی کند.

وی با اشاره به آغاز دهه محرم اشاره گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرار گیری استان کرمانشاه در موج پنجم شیوع این بیماری از مردم شهید پرور و حسینی کرمانشاه می‌خواهیم که برگزاری مراسم خود را با رعایت موازین و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام دهند.

شناسه خبر 44505