شناسه خبر:44820
1400/6/2 09:38:04
تنش آبی در روستاهای لرستان

55 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به کاهش منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون حدود 55 روستای استان لرستان به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

حمیدرضا کرموند در رابطه با وضعیت آب روستاهای لرستان با توجه به خشک‌سالی امسال اظهار کرد: از دو هزار و 900 روستای لرستان یک‌هزار و 600 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب‌ هستند و مابقی زیر پوشش نیستند.

وی افزود: در روستاهایی که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب‌ هستند و مشکل آب شرب دارند، تمام توان و تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا آب شرب آن‌ها را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: با توجه به کاهش 40 درصدی بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته و کاهش 35 درصدی نسبت به بلندمدت، به‌‌یقین مشکل آب شرب در برخی از روستاها وجود دارد و روستاهایی که مشکل حاد داشته باشند، به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

وی بیان کرد: تعداد روستاهایی که در طول ماه آب‌رسانی می‌شوند، متغیر است؛ مثلاً در مقطعی 40 روستا نیاز به تأمین آب دارند و در مقطعی 50 روستا، هم‌اکنون نیز حدود 55 روستای استان به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

کرموند با بیان اینکه حدود 10 درصد از روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب با مشکل کم‌آبی مواجه هستند، گفت: در هر روستایی اعلام مشکل شده است، سعی کردیم با تانکر آب‌رسانی شوند؛ حتی با روستاهایی هم که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند درصورتی که درخواست کمک کرده‌اند، همکاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمالاً در شهریور و مهرماه منابع آبی شدیداً کاهش یابد، از همه مردم چه در شهر و روستا انتظار می‌رود که مدیریت مصرف آب را فراموش نکنند تا بتوانیم از این موج گرما عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلی که در زمینه خدمات آب و فاضلاب وجود دارد را از طریق سامانه 122 در شبانه‌روز اعلام کنند.

شناسه خبر 44820