شناسه خبر:45036
1400/6/7 09:30:44

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح توسعه گاوداری 650 رأسی دورود بهره‌برداری شد.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان افزود: با افزایش ظرفیت این گاوداری به دو هزار رأس میزان شیر و گوشت تولیدشده آن سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

اسفندیار حسنی‌مقدم با بیان اینکه فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد شده، ادامه داد: تولید گوشت این گاوداری 400 تُن در سال خواهد بود و شیر آن از 20 تُن در روز به 60 تُن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پروژه‌های متعدد دامپروری، شهرستان دورود قابلیت تبدیل شدن به قطب دامپروری استان و کشور را دارد، چراکه بر مبنای سند آمایش، محور توسعه لرستان کشاورزی و دامپروری است.

حسنی‌مقدم با اشاره به اینکه لرستان حدود پنج درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کند، بیان کرد: باید طرح‌های تبدیل گاوداری‌های سنتی به صنعتی با توجه ویژه‌ای در این استان اجرایی شود تا علاوه‌بر تولید گوشت قرمز، بر میزان فرآورده‌های لبنی نیز افزوده شود.

هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری از 39 طرح در زیربخش‌های کشاورزی لرستان آغاز شده که برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها 107 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

با افتتاح این تعداد طرح، 335 فرصت شغلی ایجاد می‌شود و 330 خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

150 هزار خانوار لرستانی از فعالیت‌های کشاورزی ارتزاق می‌کنند و سالانه حدود 2 تا 2.5 تُن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.

شناسه خبر 45036