شناسه خبر:45463
1400/6/15 09:56:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نمی‌توانیم والدین را مجبور کنیم که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، گفت: همه ما نسبت به سلامت دانش‌آموزان مسئولیم و باید اعتماد والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس جلب شود و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: تجربه سال گذشته نشان داده است که ما با اُفت تحصیلی دانش‌آموزان مواجه نشدیم و این موفقیت را مدیون معلمانی هستیم که در این شرایط سخت صادقانه خدمت کردند.

وی درخصوص وضعیت کرونایی استان هم گفت: تعداد بستری‌های روزانه ما تقریباً ثابت شده است و به احتمال زیاد هفته آینده از اوج شیوع پنجم هم عبور می‌کنیم.

بازوند درخصوص بازگشایی مدارس و شیوه تدریس در سال تحصیلی جدید هم گفت: ستاد ملی کرونا هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و شنبه هفته آینده در این خصوص نظر نهایی را اعلام می‌کنند که به احتمال زیاد در سال جدید هم آموزش تلفیقی یعنی حضوری و مجازی مد نظر است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 27 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی نیازمند تبلت هستند، افزود: باید مشکل این دانش‌آموزان را در داخل استان حل کنیم و نمی‌توانیم منتظر تهران و سایر ارگان‌ها بمانیم.

بازوند ادامه داد: اگر آنالیز دقیق‌تر و جزئی‌تری از این 27 هزار دانش‌آموز داشته باشیم، با کمک کمیته امداد، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی می‌توانیم برای حدود 15 هزار دانش‌آموز تبلت را تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی درخصوص وضعیت بهداشت مدارس در حاشیه شهر هم هشدار داد و گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس در حاشیه شهر باید سر و سامان بگیرد و این موضوع را با مدیر مربوطه در وزارت‌خانه پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه طولانی شدن آموزش غیر حضوری و مجازی لطمات جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد می‌کند، گفت: هر چقدر از آموزش حضوری بیشتر فاصله بگیریم، این لطمات بیشتر است و در سالیان بعد اثرات آن را مشاهده می‌کنیم.

«مجید یزدان‌پناه» بر فراموش نشدن حق آموزش و سلامت همه دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: شرایطی را فراهم می‌کنیم تا خانواده‌ها بدون هیچ‌گونه نگرانی و با امنیت خاطر تمام فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

وی از واکسینه شدن بیش از 90 درصد معلمان و فرهنگیان استان خبر داد و اظهار کرد: سه مرکز ویژه واکسیناسیون فرهنگیان فعال است و تاکنون بیش از 90 درصد از فرهنگیان نوبت اول واکسن و 18.5 درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کردند و تا اول مهرماه هم همه کسانی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند مانند والدین آن‌ها و راننده‌های سرویس، دو نوبت واکسن خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را لازم‌الاجرا دانست و یادآور شد: آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه برای هر سه سناریو یعنی آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی آمادگی کامل را دارد و در این خصوص تابع تصمیمات ستاد کرونا است.

یزدان‌پناه از ثبت‌نام بیش از 90 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس خبر داد و گفت: از مجموع 364 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه، 26 هزار و 500 نفر در مقطع پیش‌دبستانی، 185 هزار در مقطع ابتدایی، 82 هزار و 335 نفر در مقطع متوسطه اول و 70 هزار و 195 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم داریم که ثبت‌نام بیش از 90 درصد آن‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج میلیون دانش‌آموز در کشور تبلت ندارند، تأکید کرد: تا پایان تیرماه 1400 تعداد سه هزار و 550 تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد و اکنون بیش از 27 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تبلت ندارند که نیازمند کمک بانک‌ها، خیرین و نهادهای ذی‌ربط هستند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 34 شهر و دو هزار و 595 روستا، 364 هزار دانش‌آموز و 26 هزار معلم دارد.

شناسه خبر 45463