شناسه خبر:45505
1400/6/16 09:12:21

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث و تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی برای الشتر و 250 تختخوابی برای نورآباد تا 20 سال دیگر نیازی به احداث بیمارستان نخواهیم داشت.

یحیی ابراهیمی روز گذشته با اشاره به اینکه تعداد تخت شهرستان الشتر و نورآباد نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: طبق استاندارد به‌ازای هر یک‌هزار نفر باید 7/1 تخت داشته باشیم، این درحالی است که در سلسله و نورآباد این میزان هشت‌دهم بوده که با توجه به جمعیت و استانداردها، بسیار پایین است.

وی بیان کرد: به‌منظور جبران کمبود تخت توانستیم درخواست مجوز تأسیس دو بیمارستان را پس از درخواست از وزیر و کمیسیون ماده 20 در الشتر و نورآباد دریافت کنیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث و تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی برای الشتر و 250 تختخوابی برای نورآباد، تا 20 سال دیگر نیازی به احداث بیمارستان نخواهیم داشت.

ابراهیمی افزود: برای ساخت بیمارستان جدید الشتر حدود 40 هزار متر زمین خالی در بیمارستان فعلی داریم، این درحالی است که زمین مورد نیاز برای بیمارستان جدید 6 تا هفت هزار متر است، بنابراین می‌توان از ظرفیت بیمارستان فعلی استفاده کرد.

وی عنوان کرد: با دریافت مجوز تأسیس بیمارستان و مجوز ماده 23، در بودجه 1401 ردیف پیوست یک گنجانده می‌شود که در این صورت سالانه اعتباری برای آن درنظرگرفته می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در خانه ملت با بیان اینکه امیدواریم سال آینده کلنگ احداث دو بیمارستان الشتر و نورآباد به زمین زده شود، افزود: درصورت تکمیل این دو بیمارستان ظرفیت بیمارستان‌ها در الشتر و نورآباد چندبرابر شده و تا 40 سال دیگر نیاز به بیمارستان و افزایش تخت نداریم.

شناسه خبر 45505