شناسه خبر:45523
1400/6/16 09:52:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 20 مورد اثر تاریخی اعم از آثارمنقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در کردستان به ثبت نهایی رسیده است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: استان کردستان دارای سه ظرفیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که پتانسیل وسیعی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

وی افزود: باتوجه به طبیعت بکر و کوهستانی بودن این استان، کردستان می‌تواند به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان مجموع آثار شناسایی شده در کردستان را تا سال 92 حدود 900 مورد بیان کرد و اظهار کرد: این تعداد در حال حاضر به دو هزار و 511 اثر افزایش یافته است.

گویلیان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 20 مورد اثر تاریخی اعم از منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در کردستان به ثبت نهایی رسیده است.

  وجود پنج موزه فعال در کردستان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج موزه فعال در استان وجود دارد، گفت: تا سال 92 تنها 25 مرکز اقامتی در استان کردستان فعالیت داشت که اکنون این تعداد به 82 مرکز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان و بومگردی ارتقاء یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در توسعه اقامتگاه‌های بومگردی افزود: کردستان به‌عنوان یک مطقه اکوتوریسم دارای 23 واحد بومگردی است.

گویلیان با اشاره به ثبت هشت مهر اصالت یونسکو در کردستان افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در کردستان در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارند.

 

شناسه خبر 45523