شناسه خبر:46155
1400/6/30 08:37:07

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با روز اربعین اجتماع بزرگ مردم همدان با پیاده‌روی از سه مسیر حرم هادی ابن علی میدان باباطاهر، شهرک مدنی و گلزار شهدای گمنام پارک مردم در میدان امامزاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

روز گذشته نشست ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان با امام‌جمعه همدان به‌منظور هماهنگی برگزاری برنامه‌های روز اربعین برگزار شد.

در این نشست طبق نظر جمع و نماینده ولی فقیه در استان همدان، با پیاده‌روی جاماندگان اربعین در همدان هم‌زمان با روز اربعین حسینی با شروع از سه مسیر حرم هادی ابن علی میدان باباطاهر، شهرک مدنی و گلزار شهدای گمنام پارک مردم و ختم به میدان امامزاده عبدالله، توافق شد.

مراسم از ساعت 10 صبح در امامزاده عبدالله (ع) شروع می‌شود و عاشقان حسینی بعد از زیارت اربعین، نماز ظهر و عصر را به امامت امام‌جمعه همدان اقامه خواهند کرد.

رئیس ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین در استان همدان اظهار کرد: در روز اربعین برنامه‌ای با عنوان «به تو از دور سلام» در کشور و به تبع آن در استان با قرائت زیارت اربعین به اجرا درخواهد آمد.

سیدرضا موسوی با اشاره به برگزاری 80 برنامه روضه شهدایی در مقابل منازل شهدا در ایام اربعین، گفت: 10 شب مراسم عزاداری نیز در بقعه امامزاده هادی ابن علی میدان باباطاهر برگزار خواهد شد.

جانشین ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین در همدان نیز با اشاره به لزوم هم‌افزایی در استان همدان برای برگزاری مراسم، افزود: 100 هزار پرس غذا توسط ایستگاه‌های صلواتی استان پخت و بین نیازمندان و مردم توزیع خواهد شد.

علی بقایی با اشاره به اینکه اربعین امسال باعث تقویت انسجام در استان همدان شده است، بیان کرد: در سال‌های گذشته اجتماع کوچکی در شهر همدان وجود داشت، اما امسال شاهد هستیم برخی درحال برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی در مسیرهای متعدد در روز اربعین حسینی هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه امکان بازگشایی مرزهای زمینی برای اعزام زائران به کربلا وجود ندارد، گفت: در استان‌های منتهی به مرز باید اطلاع‌رسانی دقیقی انجام شود تا مردم به سوی مرز حرکت نکرده و در آنجا تجمع صورت نگیرد.

سردار سلمان امیری اظهار کرد: آمادگی لازم برای تأمین امنیت برگزاری پیاده‌روی و تجمع اربعینی در استان را داریم.

شناسه خبر 46155