شناسه خبر:46448
1400/7/7 09:21:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: نیمی از 104 هزار واحدهای مسکن روستایی فرسوده در استان مرکزی مقاوم‌سازی شده‌اند.

محمدرضا رضافرح اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت واحد مسکن محرومین در ساوه آغاز شده که برای ساخت واحدهای مسکن محرومین بالغ‌بر 70 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 100 میلیون تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفته شده است.

وی افزود: درحال حاضر دو هزار و 700 واحد در مراحل مختلف ساخت داریم که برخی از آن‌ها در مرحله نازک‌کاری، برخی نزدیک به بهره‌برداری و برخی نیز دچار مشکلات زمین بودند که مسائل آن‌ها حل و فعالیتشان آغاز شده که امیدواریم تا 18 ماه موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی 104 هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در استان در دستور کار بنیاد مسکن است، گفت: 55 درصد از این واحدها اکنون مقاوم‌سازی شده و پنج هزار واحد مسکونی نیز که در اثر سیل و بارش باران دچار آسیب شده بود، مجدداً ساخته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی افزود: در سال گذشته دو هزار واحد برای محرومان تأمین اعتبار شد که مجموعاً 60 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و با توجه به پیشرفت حدود 95 درصدی پروژه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه عملیات ساخت به اتمام برسد.

وی با اشاره به اهدای بیش از 38 هزار تُن سیمان رایگان برای ساخت این واحدها، گفت: تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسکن محرومین را آماده کنیم و به جامعه هدف تحویل دهیم.

رضافرح بیان کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی 75 واحد مسکن محرومین در شهرهای آوه، غرق‌آباد و نوبران آغاز شده که با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت خصوصاً جمعیت جوان در شهرستان بالا است، یکی از مهم‌ترین نیازهای موجود مسکن است و باید با تأمین مسکن ارزان‌قیمت، این مشکل را رفع کرد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون حدود 194 واحد در سطح شهرستان درحال ساخت است که 40 واحد در آوه، 104 واحد در غرق‌آباد و حدود 50 واحد نیز در نوبران است که برخی از آن‌ها در ابتدای کار و برخی در وضعیت تمام‌اسکلت است که تلاش می‌شود تا سال آینده این واحدها به بهره‌برداری برسند.

شناسه خبر 46448