شناسه خبر:49997
1400/9/29 09:25:01

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به اهمیت نگاه انبساطی و توسعه‌ای به روستاها، گفت: براساس شعار محوری دولت سیزدهم برای رسیدگی به مناطق کمتربرخوردار و روستایی، محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی به‌عنوان اساس و محور اصلی در دستور کار مدیران اجرایی قرار دارد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در جریان سفر به تویسرکان و دیدار با امام‌جمعه این شهرستان، افزود: بر همین اساس و در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم، نگاه انبساطی و توسعه‌ای به روستاها در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تأکید کرد: برای توسعه شهرها نیز باید نقاط منفصل شهری را مدیریت کرده و ساخت‌وسازهای جدید را به آن سمت هدایت کنیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باغ‌ها یک سرمایه و میراث گران‌بها محسوب می‌شوند، اظهار کرد: طرح تفصیلی و ساخت واحدهای مسکونی جدید نیز بر همین اساس باید با رعایت الزامات مربوط به حفظ باغات طراحی و اجرا شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: بازنگری طرح‌های هادی روستایی با نگاه کارشناسی و رعایت اصول معماری با توجه به مهاجرت معکوس جمعیت از شهرها به روستا، امری مهم و ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به رویکرد جدی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید، گفت: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بهترین مکان برای حل مشکلات تولیدکنندگان است و مسائل و مشکلات حوزه تولید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن در این ستاد بررسی و حل‌وفصل می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: حل موضوع بیمه تأمین اجتماعی نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است که مشکلات این حوزه باید به‌سرعت بررسی و برطرف شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید و پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» به‌صورت همه‌جانبه از فعالیت‌های مرتبط با بخش تولید و تولیدکنندگان در استان همدان حمایت می‌شود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس و برای تحقق رونق تولید، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان به‌صورت منظم روزهای سه‌شنبه‌ برگزار شده و مسائل مربوط به تولیدکنندگان در راستای حمایت و رفع موانع مطرح و بررسی می‌شود.

گفتنی است، استاندار همدان روز یکشنبه با استقبال فرماندار، نماینده مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان محلی وارد شهرستان تویسرکان شد و در نخستین برنامه از سفر خود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

شناسه خبر 49997