شناسه خبر:50567
1400/10/12 09:34:42

سپهرغرب، گروه خبر: به‌مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با سخنرانی امام‌جمعه جورقان و با حضور مدیرعامل، معاونین و جمعی از کارکنان نیروگاه شهیدمفتح برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سیدمحمد حسینی‌نیاز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که در محل نمازخانه نیروگاه شهیدمفتح برگزار شد، گفت: بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین، یکی از مهم‌ترین وظایف برای همه ما است.

وی افزود: جهاد تبیین همان کاری است که حضرت فاطمه زهرا (س) برای غربت امام زمان خود قدم برمی‌دارد و با رعایت عفت و حیا به درب خانه مهاجرین و انصار می‌رود و حقانیت ولایت امیرالمؤمنین (ع) را تبیین می‌کند.

امام‌جمعه جورقان با اشاره به نقش و اهمیت رسانه، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر خم، پس از قرائت خطبه غدیر، برای علی (ع) از مردم بیعت گرفت؛ اما آن چیزی که باعث شد مردم علی(ع) را رها کنند و امیرالمؤمنین (ع) خانه‌نشین شود، کار رسانه‌ای دشمن بود که واقعیت را شکل دیگری جلوه داد.

وی در ادامه به بیان برخی حوادث سال‌های اخیر در کشور پرداخت و افزود: مردم ما در حوادث گذشته مسائل را به‌خوبی تفکیک کردند و با بصیرت و صبوری خود موجب یأس و ناامیدی دشمنان شدند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نیاز در ادامه تصریح کرد: یکی از گزینه‌های دشمنان انقلاب، پروژه نفوذ است. پروژه نفوذ یعنی کاری که می‌تواند یک‌روزه انجام شود، با یک ماه تأخیر صورت گیرد تا مردم به نظام و انقلاب بدبین شوند.

امام‌جمعه جورقان اضافه کرد: کمبودهایی در کشور وجود دارد، اما نیمه پُر لیوان را هم باید دید و نباید پیشرفت‌های کشور را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نادیده گرفت.

وی گفت: بیش از 40 سال است علیه کشور ما دشمنی و از گزینه‌هایی مانند جنگ، ترور و تحریم استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نیاز ضمن تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی همه آحاد مردم، افزود: اگر اندکی غفلت کنیم و نقطه ضعف نشان دهیم، ممکن است در دام دشمن گرفتار شویم.

امام‌جمعه جورقان در پایان اظهار کرد: با تمسک به قرآن و رعایت تقوای الهی، می‌توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم و جایی که حق و باطل قابل تشخیص نبود، بصیرت نیاز است و کسانی می‌توانند اهل بصیرت باشند که اهل تقوا باشند.

شناسه خبر 50567