شناسه خبر:50704
1400/10/14 10:49:06

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون در آستانه انجام مرحله پنجم واگذاری ساخت بیمارستان موقت روانسر هستیم و امیدواریم در این مرحله شرایط برای واگذاری آن فراهم شود.

محمودرضا مرادی عصر یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان روانسر افزود: تاکنون چهار مرحله مناقصه برای واگذاری بیمارستان انجام شده، اما به دلایلی ازجمله به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کننده، نقص مدارک و برآوردهای هزینه بیشتر از قیمت، در کمیته فنی و بازرگانی به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: با مساعدت‌های انجام‌شده و کارهای خوبی ازجمله تأمین زمین جهت احداث بیمارستان موقت روانسر از محل اعتبارات داخلی، اقدامات اولیه و دیوارکشی محوطه صورت گرفته است و انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص تأمین اعتبار تعهدداده همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: نقشه و تأمین نیروی انسانی بیمارستان مورد موافقت وزارت بهداشت قرار گرفته و با راه‌اندازی بیمارستان موقت پزشکان متخصص زنان و زایمان، جراحی، اطفال و داخلی آغاز به کار می‌کنند.

مرادی درخصوص بیمارستان 64 تختخوابی روانسر نیز اظهار کرد: احداث فاز نخست بیمارستان اصلی که در مرحله اسکلت و دیوارکشی قرار دارد، تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه روانسر به‌عنوان دروازه اورامانات برای بخش سلامت بسیار مهم است، اظهار کرد: با توجه به‌ وضعیت جاده‌ای و کوهستانی بودن منطقه اورامانات و موقعیت ویژه شهرستان روانسر، بر این باوریم که امکانات بهداشتی و درمانی باید تأمین شود.

فرماندار شهرستان روانسر نیز ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و کارکنان این حوزه، گفت: خواسته دیرینه و بیشترین مطالبه مردم شهرستان روانسر احداث بیمارستان است.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: با توجه به زمان‌بر بودن احداث بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان و در دستور کار قرار گرفتن احداث بیمارستان موقت، ضروری است برای برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار تسهیل گری لازم صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ضرورت دارد به روانسر نگاه ویژه‌ای شود و امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری به این شهرستان اختصاص پیدا کند.

همچنین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه دو طرح ساختمان پانسیون پزشکان مرکز درمان بستری روانسر و ساختمان پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نهرابی با زیربنای 160 متر مربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برای ساخت این پروژه‌ها درمجموع 16 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

بازدید از روند احداث بیمارستان 64 تختخوابی روانسر، مرکز واکسیناسیون تجمیعی و دیدار با ماموستا محمدی امام‌جمعه روانسر، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به شهرستان روانسر بود.

 

شناسه خبر 50704