شناسه خبر:58286
1401/5/8 08:57:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از راه‌اندازی «هیئت هنر» خبر داد و گفت: این هیئت در دهه دوم ماه محرم راه‌اندازی می‌شود.

علی صفدری روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی «هیئت هنر» در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و نیازی که جامعه هنری برای ارتباط گرفتن با این فضای معنوی در قالب فضای هیئتی برای عزاداری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در این ایام دارد، تصمیم گرفته شد با همکاری مجموعه‌های مردمی یک هیئتی با عنوان هیئت هنر در دهه دوم ماه محرم راه‌اندازی شود تا در آن شعرا برنامه شعرخوانی آیینی متناسب با ایام را داشته باشند.

وی ادامه داد: متناسب با سیاست مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام برنامه‌های این وزارت به سمت مردمی شدن پیش می‌رود و برنامه‌ها توسط مجموعه‌های مردمی برگزار می‌شود و در این بین نقش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایتی و نظارتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی هیئت هنر صورت گرفته، از تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی دعوت به عمل آمده و جلسات برنامه‌ریزی آن صورت گرفته است و زمان و مکان دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ البته به دنبال این هستیم در یکی از مساجد تاریخی یا تکایای استان این برنامه برگزار شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد داشت و گفت: این جشنواره به‌صورت سالانه به‌عنوان مهم‌ترین جشنواره تئاتر استان درحال برگزاری است، از سال گذشته این جشنواره شروع و بخش‌های تئاتر صحنه‌ای انجام شده و 16 نمایش بخش خیابانی از روز 29 تیرماه تا پنجم مردادماه در قالب 9 تیم از سرتاسر کشور به مرکزیت اسلام‌آباد غرب اجرا شد که با استقبال خیلی خوب مردم هنردوست و هنرمند این شهرستان همراه بود. در شهرهای دیگر مانند اصفهان، تهران و همدان نیز این اجراها را داشتیم و داوری آن‌ها درحال انجام است.

شناسه خبر 58286