شناسه خبر:58375
1401/5/10 08:53:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از برگزاری پانزدهمین کنگره سراسری شعر و آیین‌های عاشورایی در روزهای 16 و 17 شهریورماه در این شهرستان خبر داد.

پوستر فراخوان پانزدهمین کنگره سراسری شعر و آیین‌های عاشورایی شنبه شب همزمان با اول محرم در دفتر امام جمعه قروه و با حضور اعضای کنگره رونمایی شد.

امام جمعه قروه در این مراسم اظهار کرد: کنگره سراسری شعر و آئین‌های عاشورایی باید همچون سنوات گذشته به بهترین شکل ممکن در قروه برگزار شود.

حجت الاسلام عابدین رستمی افزود: شهرستان قروه از لحاظ زیرساخت‌های خدمات رسانی به مهمانان دارای مشکلاتی است که امیدواریم این زیرساخت‌ها با تدبیر مدیران ارشد استان در آینده تأمین شود.

وی تصریح کرد: با وجود این کمبودها باید همچون سنوات گذشته شاهد برگزاری مطلوب کنگره شعر و آئین‌های عاشورایی در این شهرستان باشیم.

کنگره شعر و آئین‌های عاشورایی قروه 16 شهریور برگزار می‌شود

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره شعر و آئین‌های عاشورایی در این مراسم اظهار کرد: امسال کنگره برخلاف سال‌های گذشته فقط به شعر محدود نیست و بخش‌های فیلم، نمایش و تعزیه خوانی نیز به کنگره اضافه شده است.

محمد علی مؤمنی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره 10 شهریور ماه سال جاری بوده و زمان برگزاری مراسم اختتامیه نیز روزهای 16 و 17 شهریور ماه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند شعر و فیلم عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوطه به نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه اظهار کرد: علاوه بر بخش اصلی جشنواره که شعر عاشورایی است، بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهید حاج قاسم سلیمانی به سه زبان فارسی، کردی و ترکی نیز در نظر گرفته شده است.

مؤمنی به موضوعات بخش فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: موضوع فیلم‌ها باید جلوه‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی و دستورات قرآن کریم در قیام عاشورا، تأثیرات قیام عاشورا بر بقای دین پیامبر اکرم (ص)، تصویری کردن احادیث پیامبر (ص) درباره امام حسین (ع) و هرگونه محتوای مشترک بین پیامبر (ص) و امام حسین (ع) باشد.

شناسه خبر 58375