شناسه خبر:59828
1401/6/17 09:12:08
دبیر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی خبر داد:

ارسال 300 اثر به دبیرخانه پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی از ارسال 300 اثر در قالب‌های مختلف شعری از 27 استان و 55 شهر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی در روزهای 16 و 17 شهریورماه در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره ملی شعر شهرستان قروه یک کنگره ملی است که الزامات خاص خود را دارد و استانداردهای لازم را در این 15 دوره کسب کرده و به راه خودش ادامه داده است.

حجت‌الاسلام رستمی اظهار کرد: تمامی زحمات این کنگره به‌عهده مردم شهرستان و با هدایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خبرنگاران و گروه‌های مردمی انجام شده است.

وی افزود: فراخوان پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی از هشتم مردادماه و هم‌زمان با اول ماه محرم از طریق رسانه‌ها انتشار یافت و خوشبختانه تا دهم شهریورماه درمجموع 300 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

دبیر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی قروه در ادامه سخنان خود بر جمع‌آوری آثار راه‌یافته به مرحله نهایی این کنگره در قالب یک کتاب تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: در این کنگره شاعران از ما انتظار دارند که آثار آن‌ها را به‌عنوان یک مجموعه منتشر و چاپ کنیم و هرسال در کنگره بعدی رونمایی شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال 300 اثر فاخر داریم که براساس تمام اسلوب‌های ادبی یعنی از جهت وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری به دبیرخانه ارسال شده و پراکندگی آثار از 27 استان کشور و 55 شهر کشور است.

این مقام مسئول افزود: ارسال آثار هرسال بیشتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که کنگره به‌عنوان یک رویداد ادبی و فرهنگی عظیم در کشور توانسته جا باز کند.

حجت‌الاسلام رستمی اعلام کرد: در این کنگره دو داور کشوری و یک داور بومی شهرستانی شعرها را ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: عبدالجبار کاکایی و رضا اسماعیلی از داوران کشوری و محی‌الدین آئینی از داوران بومی شهرستان قروه این اشعار را ارزیابی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام رستمی اظهار کرد: کنگره امسال برخلاف دو سال گذشته در دو روز برگزار می‌شود و 16 شهریورماه افتتاحیه کنگره در کانون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و 17 شهریورماه اختتامیه کنگره با حضور مسئولین استانی و کشوری و تجلیل از شعرای برتر و متولیان برگزاری کنگره انجام خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره همچنین از چهار هیئت برتر فرهنگی و مذهبی سطح شهرستان قروه از بخش‌های سریش‌آباد، قروه و دلبران تجلیل خواهد شد.

شناسه خبر 59828