شناسه خبر:62149
1401/8/14 10:28:01

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله امری بسیار ضروری و حیاتی است و مدیر بحران باید از قبل اقداماتی برای مواجهه و واکنش در شرایط اضطراری پیش‌بینی کند. همچنین اقدامات اصلاحی در راستای صیانت و حفظ از تأسیسات و دارایی‌های فیزیکی مجموعه و مهم‌تر از آن سلامت پرسنل در برابر حوادث احتمالی پیش‌بینی و اجرا کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، محمد‌صادق محبی‌نظر با اشاره به اینکه این مجموعه با دارا بودن بیش از 9هزار 873 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع، اظهار کرد: 327هزار 851 مورد انشعاب و 1هزار 710 ایستگاه CGS / TBS / CGS-MS / CPS دارای ضریب نفوذ گازرسانی خانوار 100درصد شهری و 99.9 درصد روستایی است.

 

وی ادامه داد: مقاوم‌سازی تاسیسات گازرسانی در برابر زلزله به‌دلیل اهمیت بالای شبکه‌های گازرسانی و لزوم واکنش سریع در شرایط بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: امروزه از روش‌های مختلفی همچون محاسبات عددی، الگوریتم‌های ابتکاری و فراابتکاری جهت مدلسازی و شبیه‌سازی کامپیوتری شبکه‌های گازرسانی در برابر زلزله و محاسبات خرابی و آسیب‌های متعاقب آن استفاده می‌گردد.

 

محبی‌نظر تاکید کرد: اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از حوادث در سطح شرکت گاز استان در حال انجام است که می‌توان به جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو، طراحی برج‌های تخلیه گاز اضطراری، مقاوم‌سازی علمک‌ها، ایجاد سیستم قطع اضطراری، طراحی شبکه شتاب‌نگاری اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز از اولویت‌های این شرکت است، ادامه داد: با توجه به افزایش عمر ساختمان‌ها، جلوگیری از فرسایش و تخریب امری اجتناب‌ناپذیر است، زیرا بهبود وضعیت ساختمان و اقدامات نگهداشت موجب ارتقای ایمنی و افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود و از خرابی‌های پیش رو جلوگیری می‌کند.

 

این مقام مسئول گفت: با توجه به تأکید کارگروه امور زیربنایی و توسعه استان و معاونت عمرانی استانداری مبنی بر شناسایی ساختمان‌های ناایمن و لزوم توجه جدی به آن و همچنین درس‌آموزی از حوادث تلخ همچون حادثه متروپل آبادان، کلیه ساختمان‌های سطح شرکت نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفتند.

 

مدیر عامل شرکت گاز همدان، اظهار کرد: انجام برنامه‌های صحیح و مدون نگهداشت ساختمان‌ها و تعمیرات به‌موقع می‌تواند از تخریب و آسیب‌های کلی‌تر جلوگیری کند که مصداق عینی صیانت از بیت‌المال است.

 

محبی‌نظر تاکید کرد: با عنایت به بخشنامه وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها کلیه استانداردها و نکات فنی مرتبط نیز در ساختمان‌های جدیدالاحداث این شرکت رعایت شده و مورد پایش و نظارت مستمر ناظرین است.

شناسه خبر 62149