شناسه خبر:63685
1401/9/22 09:09:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: هزار و 320 پرونده به بانک معرفی شده و حدود 40 پرونده منجر به انعقاد قرارداد شده که با تعامل باقی بانک‌ها سایر معرفی‌ها نیز انجام خواهد شد.

علی عسکری دراین‌باره اظهار کرد: درخصوص اعطای تسهیلات 200 میلیون تومانی بهسازی مسکن روستایی، با سهمیه در نظر گرفته‌شده برای استان، با مشارکت برخی بانک‌های عامل شامل پست بانک، تجارت، رفاه،سپه و کشاورزی، معرفی به بانک صورت گرفته است.
وی افزود: 1320 پرونده به بانک معرفی شده و حدود 40 پرونده منجر به انعقاد قرارداد شده که با تعامل باقی بانک‌ها سایر معرفی‌ها نیز انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: با مساعدت دولت سیزدهم اصلاحیه ای درخصوص اعطای تسهیلات روستایی مصوب و ابلاغ شده و بر اساس این مصوبه ضمانت این وام‌ها به صورت سفته ای و ضمانت زنجیره ای انجام می‌شود که می‌تواند کمک خوبی برای متقاضیان باشد.
عسکری ادامه داد: همچنین براساس مصوبه موجود، در شهرهای زیر 25 هزار نفر اعطای تسهیلات صورت می‌گیرد، البته این اعطای تسهیلات بیشتر با اولویت مسکن روستایی است اما در شهرهای زیر 25 هزار نفر با درصدی در مواردی خاص امکان پرداخت این تسهیلات 200 میلیونی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین متفاضیان مجرد متولد دهه 60 که قصد تشکیل زندگی داشته و احداث مسکن مانع آنها شده، می‌توانند از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کنند.
عسکری بازپرداخت این تسهیلات را 20 ساله عنوان کرد و گفت: سود این تسهیلات 5 درصد و 240 ماه طول زمان بازپرداخت آن است.

شناسه خبر 63685