شناسه خبر:63717
1401/9/23 08:42:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: طبق آخرین آمار بدست آمده، 53 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شد و این روند همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

سعید رسولی روز سه‌شنبه اظهار کرد: استان کردستان به‌ویژه منطقه سروآباد– کامیاران در مسیر گسل زلزله قرار دارد و ناایمن است، بنابراین مقاوم‌سازی مسکن روستایی ضروری است.
وی افزود: شاخص میانگین استانی از نظر مقاوم‌سازی مسکن روستایی پایین و میانگین کشوری آن 50 درصد است ولی در کردستان بنا به دلایل و عقاید شرعی مردم غرب استان و عدم استقبال از دریافت تسهیلات، باعث شده شاخص استانی 41 درصد باشد که 9 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ابراز امیدواری کرد با استقبال مردم، تمام واحدهای روستایی مقاوم‌سازی و چشم‌انداز بنیاد مسکن کشور که جشن پایان مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال 1410 است، با همکاری مردم و بانک‌های عامل محقق شود.
رسولی ادامه داد: در مصوبه اخیر هیئت دولت میزان تسهیلات روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یافته و کارمزد آن پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله است، ضمن اینکه ضمانت این وام زنجیر‌ای است.
وی گفت: در زمینه مقاوم‌سازی، توافق‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان در شهرستان سروآباد به‌عنوان الگو منعقد شده که بر اساس آن 892 واحد مسکن روستایی شناسایی شده و در حال اجرا است.
مدیرکل بنیاد مسکن کردستان یادآور شد: علاوه بر تسهیلات مقاوم‌سازی، کمک بلاعوض پرداخت و مصالح رایگان هم واگذار می‌شود و تلاش ما این است که تفاهم‌نامه ذکر شده تا تابستان سال آینده به اتمام برسد، ضمن اینکه در شهرستان‌های دیگر هم کار مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.
کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

شناسه خبر 63717