شناسه خبر:64615
1401/10/14 09:49:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم‌سازی 72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد و افزود: 33 هزار واحد غیرمقاوم باقی مانده تا پایان سال 1410 مقاوم‌سازی می‌شوند

افشین فقیهی، با اشاره به رتبه نخست کرمانشاه در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور، گفت: در حال حاضر 72 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده‌اند.
وی افزود: هم اکنون 33 هزار واحد غیرمقاوم روستایی در استان باقی مانده که این واحدها هم طی برنامه 10 ساله تا پایان سال 1410 باید مقاوم سازی شوند و کار مقاوم سازی برخی از آنها شروع شده است.
فقیهی با اشاره به افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، گفت: امسال مبلغ این تسهیلات از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان رسیده و کار پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی حدود یک ماه است که در کشور آغاز شده است.
وی افزود: افرادی که واحد روستایی فرسوده داشته و یا زمین جهت ساخت و ساز در اختیار داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات بهره بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اولویت با افرادی که است که واحد مسکونی فرسوده دارند و یا زوجین جوانی که زمین جهت ساخت و ساز داشته باشند.
فقیهی سهمیه امسال استان جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را سه هزار واحد اعلام کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تسهیلات مقاوم سازی با سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود که از این مدت سه سال برای ساخت و 17 سال برای بازپرداخت در نظر گرفته شده است.
فقیهی افزود: جهت ضمانت هم، ضمانت زنجیره‌ای در دستورکار قرار گرفته که البته برخی بانک‌ها در این زمینه مقاومت می‌کنند و در حال رایزنی با آنها جهت رفع این مشکل هستیم.

شناسه خبر 64615