شناسه خبر:66095
1401/11/26 10:54:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال، چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان با هدف تسریع در روند ارائه خدمات فوریتی پزشکی به مصدومین و بیماران احتمالی به بهره‌برداری رسید.

رضا پیرا با اشاره به کوهستانی بودن استان کردستان و نیاز به تقویت پایگاه‌های اورژانسی به‌ویژه در نقاط حادثه‌خیر، گفت: گسترش و ارتقای تعداد پایگاه‌های اورژانسی منجر به کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومین و بیماران شده و متعاقب آن کیفیت خدمات سلامت بهبود پیدا کرده و رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد که در این راستا در مدت دهه مبارک فجر امسال، چهار پایگاه اورژانس به چرخه ارائه خدمات فوریتی در استان اضافه شد.

وی افزود: این پایگاه‌ها مربوط به شهر سنندج کدهای هفت (نایسر) و هشت شهری، سقز کد پنج شهری و خرخره بیجار_ مسیر بیجار- تکاب) است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه گفت: با افتتاح این پایگاه ها، مجموع تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان به 65 رسید که 38 پایگاه روستایی، 26 پایگاه شهری و یک پایگاه نیز هوایی است.

شایان ذکر است اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان دارای یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته است که در مواقع لازم به‌کار گرفته می‌شود.

جذب 27 هزار و 760 میلیارد ریال اعتبار در استان ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: 27 هزار و 760 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال 1401 تاکنون در قالب‌های مختلف در این استان تخصیص یافته است.

امین دوست‌محمدی اظهار کرد: از مجموع 15 هزار و 560 میلیارد ریال اعتبارات مصوب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی مانند سه درصد نفت و گاز، توازن، زیرساخت اربعین و دیگر منابع در سال 1401 از ابتدای سال تاکنون مبلغ 9 هزار و 50 میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون مبلغ 16 هزار و 880 میلیارد ریال به استان تخصیص یافته که از این رقم، مبلغ 10 هزار و 540 میلیارد ریال مربوط به سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام در خصوص جذب اعتبارات ملی و ردیف‌های متفرقه که به صورت گلوبال در اختیار وزارتخانه هاست، ضمن تأکید بر اینکه ردیف‌های مذکور ظرفیتی مناسب برای توسعه استان است، افزود: سال 1401 مبلغ هشت هزار و 170 میلیارد ریال از محل اعتبارات گلوبال در اختیار وزارتخانه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است.

 

شناسه خبر 66095