شناسه خبر:66556
1401/12/7 10:37:23

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، از ابتدای سال جاری تاکنون 961 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان انجام گرفته است.

«مهدی حسین‌پور» روز شنبه افزود: بر اساس ماده 42 قانون تقویت توسعه نظام استاندارد سازمان ملی استاندارد مصوب مجلس شورای اسلامی، بازرسان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز هستند که از واحدهای تولیدی بازرسی به عمل آورند.

وی گفت: بر همین اساس، 721 واحد تولیدی تحت پوشش در استان فعالیت دارند که به‌صورت دوره‌ای، بازرسی و مورد ارزیابی کیفی قرار می‌گیرند..

حسین‌پور ضمن درخواست از مردم برای استفاده از محصولات دارای نشان استاندارد گفت: استاندارد باید به یک مطالبه ملی تبدیل شده و معطوف به دستگاه خاصی نباشد و همه باید با اعتماد به نشان استاندارد در حفط سلامت و ایمنی جامعه و افزایش کیفیت کالا و خدمات گام برداریم.

در استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی 30 هزار نفر فعال است.

آغاز فعالیت دفتر استانداردسازی در دانشگاه رازی

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از آغاز فعالیت دفتر استاندارد‌سازی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی خبر داد.

حسین‌پور افزود: در راستای گسترش توسعه فعالیت‌های استانداردسازی در حوزه تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی این دفتر در دانشگاه رازی افتتاح شد تا از ظرفیت‌های علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی بهره مند گردند.

وی اظهار امیدواری کرد فعالیت این دفتر موجب ارتباط بهتر در حوزه تدوین استانداردهای بین‌المللی بین دانشگاه‌ها و سازمان استاندارد گردد.

حسین‌پور افزود: در همین راستا پیرو مصوبه دفتر مطالعات تطبیقی سازمان استاندارد ایران مقرر گردید با تاسیس دبیرخانه 2 کمیته فنی متناظر در حوزه برق و الکترونیک در دانشگاه استقرار داشته باشند.

شناسه خبر 66556