شناسه خبر:67931
1402/1/28 11:42:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بیمارستان غرضی ملایر از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پروژه بازسازی اورژانس این مرکز درمانی خبر داد و گفت: پنج درصد باقی‌مانده مربوط به تجهیزات پزشکی است که به‌زودی محقق می‌شود.

حسین کارخانه ابراز کرد: عملیات تخریب و بازسازی اورژانس بیمارستان غرضی ملایر در فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون کار عملیاتی ما به اتمام رسیده و درحال تجهیز این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه وسعت اورژانس قبلی 800 متر مربع بود درحالی که وسعت اورژانس جدید یک‌هزار و 400 متر مربع است، افزود: قبلاً یک درب واحد برای خروجی اورژانس وجود داشت، اما در اورژانس جدید درب‌ها تفکیک شده و بیماران اورژانسی، بیماران سرپایی و پشتیبانی هرکدام از درب‌های مجزا وارد و خارج می‌شوند.

کارخانه با بیان اینکه برآورد هزینه این پروژه مهم و کلیدی 23 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: تاکنون مبلغ 20 میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم 6 میلیارد تومان به همت یکی از خیرین بزرگوار ملایری تأمین شده و این مبلغ صرف خرید وسایل ابنیه و بازسازی، آهن‌آلات، آجر، سیمان، گچ، کفپوش، وسایل برقی و غیره شده است.

وی با بیان اینکه 14 میلیارد تومان نیز از منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی برای بازسازی اورژانس این بیمارستان هزینه شده است، اضافه کرد: از طرح‌ها و برنامه‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور، به‌روزرسانی و بازسازی اورژانس‌ها بوده که این طرح شامل بیمارستان غرضی ملایر نیز شد.

کارخانه با اشاره به اینکه بیمارستان غرضی قبلاً 16 تخت اورژانس داشت، گفت: با اجرای این پروژه تعداد تخت‌های اورژانس این مرکز درمانی به 24 تخت ارتقا پیدا می‌کند؛ همچنین تمامی تجهیزات اورژانس جدید به‌روزرسانی شده و همگی از تجهیزات مدرن بیمارستانی هستند.

وی با اشاره به نصب سیستم اطفای حریق مرکزی و اتوماتیک در اورژانس جدید بیمارستان غرضی و با بیان اینکه سیستم مذکور در سطح کشور کم‌نظیر است، اظهار کرد: اورژانس جدید غرضی شامل اتاق‌های ایزوله روانی، ایزوله عفونی، واحدهای تزریقات خانم و آقا به‌صورت مجزا، اتاق عمل سرپایی، اتاق گچ‌گیری، تریاژ، اتاق احیا، واحد پذیرش، سه اتاق پزشک عمومی و یک اتاق پزشک متخصص طب اورژانس است.

مدیر بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه مهم در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین پذیرش 24 ساعته اورژانس این مرکز درمانی 70 مورد بیمار بستری و 140 مورد بیمار سرپایی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان غرضی ملایر دارای 160 تخت است، گفت: درحال حاضر از این تعداد، 145 تخت فعال هستند؛ همچنین در ماه گذشته تعداد مراجعان درمانگاه تخصصی سه هزار و 500 بیمار، تعداد مراجعان درمانگاه عمومی 24 هزار بیمار، تعداد مراجعان رادیولوژی چهار هزار نفر و تعداد مراجعان بخش آزمایشگاه چهار هزار و 500 نفر بوده است.

شناسه خبر 67931