شناسه خبر:68700
1402/2/16 10:52:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل اتحادیه آفتاب اراک گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار تن بذر جو آبی و یک‌هزار تن جو دیم در این استان امسال تولید و در بین کشاورزان توزیع شود.

محمد امید ملکی‌نیا با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد 40 غرفه جدید در میدان تره‌بار، اظهار کرد: این غرفه‌ها در مرحله جدید در میدان تره‌بار اراک ایجاد می‌شود و به صورت مزایده و تفاهم در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: میدان تره‌بار اراک تنها میدان تره‌بار کشور است که زیرنظر شهرداری نیست و توسط اتحادیه تعاون روستایی اراک و اتحادیه روستایی کشور اداره می‌شود و تمام خدمات زیربنایی از جمله آب، برق و جاده آن توسط این اتحادیه انجام می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه آفتاب اراک خاطرنشان کرد: 220 غرفه بزرگ و 96 غرفه کوچک در میدان تره‌بار اراک وجود دارد که 90 درصد غرفه‌های بزرگ و 50 درصد غرفه‌های کوچک آن فعال است.
ملکی‌نیا با یادآوری فعالیت اتحادیه پنج شهرستان استان مرکزی شامل اراک، خنداب، آشتیان، فرمهین و کمیجان زیرنظر این اتحادیه، گفت: 34 شرکت زیر مجموعه این اتحادیه فعال است که در این شرکت‌ها 44 هزار نفر عضو وجود دارد.
وی ادامه داد: 25 شرکت از مجموعه این شرکت‌ها فعال و 10 شرکت نیمه‌فعال است.
مدیرعامل اتحادیه آفتاب اراک با یادآوری فعالیت این اتحادیه در زمینه تولید و توزیع نهاده‌ها، خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی و تولید و توزیع کود، گفت: سالانه 2 تا سه هزار تن بذر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی توسط این اتحادیه تولید و توزیع می‌شود.
ملکی نیا افزود: یک‌هزار تن کالای اساسی و حدود 15 هزار تن کود سال گذشته توسط این اتحادیه در پنج شهرستان اراک، خنداب، کمیجان و آشتیان و فرمهین توزیع شد.
وی از انعقاد قرارداد کاشت 500 هکتار جو آبی و یک‌هزار و 800 هکتار جو دیم توسط این اتحادیه در استان مرکزی خبرداد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار تن بذر جو آبی و یک‌هزار تن جو دیم در این استان امسال تولید و در بین کشاورزان توزیع شود.

شناسه خبر 68700