شناسه خبر:71267
1402/4/20 08:49:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در اولویت قرار دارد و در این راستا طرح جهاد آب‌رسانی برای رفع مشکل تعدادی از روستاهای شهرستان باید با سرعت بیشتری اجرا شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مسلم مخفی روز دوشنبه در بازدید از پنج روستای دارای تنش آبی بخش مرکزی شهرستان همدان، یکی از اولویت‌های دولت مردمی را رفع محرومیت از چهره روستاها دانست و اظهار کرد: در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه توزیع، احداث مخزن، حفر چاه و لایروبی چشمه، قنات و چاه‌های درحال استفاده در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آب‌رسانی به روستاها در دولت مردمی، افزود: در این طرح طی توافق‌نامه‌ای توسط شرکت آب و فاضلاب با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی، رفع مشکل آب شرب و تأمین پایدار آن در سطح روستاها مد نظر قرار گرفته است.
فرماندار همدان گفت: تعدادی از قنوات نیز در روستاها نیاز به لایروبی دارند که جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری به دنبال تأمین منابع اعتباری مورد نیاز و انجام اقدامات لازم باشد.
مخفی ابراز امیدواری کرد: همان اقدام جهادی که برای حل مشکل آب شهر همدان انجام شد، برای بخش روستایی نیز عملیاتی شود.
وی یادآور شد: تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاهای کشور یکی از اهداف وزیر نیروی دولت سیزدهم است که برای تحقق آن جهاد آب‌ر‌سانی تشکیل شد.
در این بازدید فرماندار همدان با همراهی معاون امور عمرانی خود، مدیر آب و فاضلاب شهرستان و بخشدار مرکزی همدان، وضعیت آب شرب پنج روستای ده دلیان، حیران، بارابند، نهران و مهدی‌آباد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با دهیار، اعضای شورای اسلامی و روستاییان گفت‌وگو کرد و نیز اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای تأمین آب شرب پایدار و چگونگی پیشرفت اجرای طرح جهاد آب‌رسانی در سطح روستاهای شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
استان همدان دارای یک‌هزار و 100 روستا است که درحال حاضر به 30 روستا با خودروهای دارای تانکر، آب‌رسانی صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 71267