شناسه خبر:71545
1402/4/27 11:05:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ از مقاوم‌سازی 42 درصد مساکن روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان بیش از 24 هزار و 700 واحد بوده که از این تعداد 42 درصد مساکن مقاوم‌سازی شده است.

محمدکرم معصومی با بیان اینکه پیش از این شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان 41 درصد بود و در پنج ماه گذشته این شاخص به 42 درصد ارتقا داشته است، مطرح کرد: سهمیه کل ابلاغی پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن این شهرستان در سال جاری یک‌هزار و 775 فقره بوده که تاکنون یک‌هزار و 592 فقره به بانک‌های عامل معرفی و 648 فقره نیز با بانک‌های عامل موفق به عقد قرارداد شده‌اند.
وی سقف وام و تسهیلات مسکن روستایی را 200 میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد با بازپرداخت 20 ساله دانست و گفت: درصورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تا پایان سال، این میزان سهمیه ابلاغی شهرستان در زمینه مقاوم‌سازی مسکن به صورت صددرصدی جذب خواهد شد.
معصومی در ادامه کل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن این شهرستان از سال 1401 را 52 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار عمرانی در قالب 62 پروژه در 62 روستا درحال اجرا است که از این تعداد، 43 پروژه مربوط به آسفالت‌ریزی بوده و مابقی پروژه‌ها هم به جدول‌گذاری و احداث کانال در سطح روستاها اختصاص دارد.
وی یادآور شد: از 43 مورد پروژه آسفالت در دست احداث در سطح روستاها تاکنون آسفالت‌ریزی 20 روستا انجام شده و آسفالت مابقی روستاها نیز در دست انجام است؛ ضمن اینکه تا پایان شهریورماه و پایان فصل کاری آسفالت‌ریزی مابقی این روستاها نیز باید انجام شود.
معصومی در ادامه با اشاره به روستاهای اوقافی شهرستان کبودراهنگ، تصریح کرد: 9 روستای شهرستان کبودراهنگ شامل روستاهای اورقین، نوآباد، شاوه، اوزون دره، مسجدین، علیصدر، احمدآباد و حاتم‌آباد اوقافی بوده و نمی‌توانیم برای این روستاها سند صادر کنیم؛ روستاهای مذکور در این رابطه دچار مشکل هستند که خوشبختانه حل مسئله در دست پیگیری و اقدام است.
وی اضافه کرد: به همین منظور چندی پیش بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف تنظیم و منعقد کرده تا براساس آن جلساتی با اعضای شورای اسلامی و دهیاران و نماینده واقف در سطح این روستاها داشته باشد که با توافقات و مذاکرات لازم بتوان جهت بحث اعیانی واحدها برای مشترکانی که در سطح این روستا دارای واحد مسکونی هستند، سند صادر کرد.

شناسه خبر 71545