شناسه خبر:71659
1402/4/29 09:16:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با برنامه‌های در دست اجرا توسط این بنیاد، میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور تا پایان سال جاری به 56 درصد می‌رسد.

اکبر نیکزاد روز چهارشنبه با اشاره به تاکید و همت دولت و مسوولان کشور برای تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستاییان گفت: تاکنون 54 درصد از واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شده‌اند که این میزان تا پایان امسال به 56 درصد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور پنج میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد یادآور شد: از این تعداد 2 میلیون و 900 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است سالیانه 200 هزار واحد روستایی را در کشور مقاوم سازی کنیم.
نیکزاد ادامه داد: میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال 1384 به میزان هفت درصد بود که با تلاش نیروهای بنیاد مسکن هم اکنون این میزان به به 54 درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود در سال 1410 در کشور جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن‌های روستایی را برگزار کنیم.
وی در زمینه پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی افزود: پرداخت این وام توسط دولت به بانک‌های عامل ابلاغ شده است و هیچ برنامه ای برای افزایش مجدد آن برای جلوگیری از عدم افزایش هزینه‌های ساخت و افزایش تورم وجود ندارد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های بنیاد مسکن در احداث مسکن، ساخت 200 هزار واحد مسکن در سال در قالب طرح ملی مسکن در مناطق شهری نیز به این بنیاد واگذار شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس این بنیاد از سال گذشته تا کنون 451 هزار واحد شهری و روستایی را آغاز کرده است که از این تعداد تاکنون 145 هزار واحد به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

شناسه خبر 71659