شناسه خبر:71743
1402/5/1 11:03:40

مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای نظارت بر کیفیت و تعیین ماهیت کالاهای صادرداتی و وارداتی به استان در سه ماه اول سال جاری سه هزار و 162 مورد نمونه برداری انطباق با استانداردهای ملی و رعایت ضوابط فنی استاندارد انجام شد.

مهدی حسین‌پور روز شنبه افزود: در این مدت همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولیدات داخلی و به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی؛ 236 اظهار نامه صادراتی انجام شده است.

وی در ادامه به نقش راهبردی اداره استاندارد در نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اشاره کرد و گفت: اداره استاندارد بر تمام کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد و تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات آنها صادر می‌ کند.

حسین‌پور همچنین به اهیمت بسیار بالای استانداردسازی کالاهای وارداتی و وارداتی اشاره کرد و افزود: در این راستا، ادارات اجرایی این اداره کل، با هدف تسریع در روند صادرات، کنترل و نظارت مستقیم بر کالاهای صادراتی و وارداتی به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالاهای نامرغوب، ارائه خدمت به فعالان اقتصادی و خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه جهت تعیین ماهیت کالاها در مبادی خروجی منطقه مستقر هستند و به طور مستمر بر فعالیت‌ها آنها نظارت و همکاری دارند.

 

 

شناسه خبر 71743