شناسه خبر:72435
1402/5/23 10:37:23

سپهرغرب-گروه خبر:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ایجاد پیاده‌راه در هسته مرکزی شهر اراک، انگیزه شهروندان را در استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش می‌دهد و این مهم به خودی خود بار ترافیکی مرکز شهر را کم می‌کند.

«علی‌اکبر اسدی» روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان مرکزی ابراز کرد: باید تلاش کرد تا رویکرد به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تاکسی و اتوبوس، توسعه یابد.

وی بیان کرد: پیاده‌راه هسته مرکزی شهر اراک موجب می‌شود خطوط اتوبوس، مسیر تاکسی و زیر پُل خیبر اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: برای انجام کار مطلوب و با کیفیت باید سختی تحمل شود و انجام پیاده‌راه، گام به گام انجام می‌شود که گام اول، اصلاح خیابان محسنی و زیر پُل خیبر است.

اسدی به تأمین بار برای کسبه در این پیاده‌راه اشاره کرد و افزود: برای کمک به فعالیت این بخش اقتصادی در مرکز شهر، ساعت مشخصی از روز برای تخلیه بار مالکان تره‌بار اراک پیش‌بینی می‌شود و نگرانی در این بخش نیست.

وی بیان کرد: در اجرای پیاده‌راه هسته مرکزی شهر اراک در ابتدا لازم است مسیر این پیاده‌راه از خودرو خارج شود تا مردم در استفاده از این مسیر، تردد آسان‌تری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر اراک در کمیته فنی توسط کارشناسان مختلف بررسی شد و در شورای ترافیک چندبار مطرح و درنهایت مصوب شد.

اسدی افزود: ساخت پارکینگ عمومی در راستای این پیاده‌راه در دستور کار شهرداری اراک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تا 25 شهریورماه سه بازار تره‌بار در اراک افتتاح می‌شود.

اسدی در ادامه افزود: شهرداری اراک قول داده طرح توسعه میدان امام خمینی (ره) تا پایان شهریورماه زیر بار ترافیک برود.

سرپرست شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: اطلاع‌رسانی درخصوص اجرای طرح پیاده‌راه مرکز شهر اراک انجام شده و شهرداری تلاش می‌کند در اسرع وقت این طرح را اجرا کند.

«مجتبی قاسمی» افزود: استفاده از خط ویژه، افزایش حمل‌ونقل اتوبوس همگانی، کاهش مصرف سوخت، تأمین فضای سبز برای فرهنگ‌سازی و کاهش آلودگی هوا، از مزیت‌های ساخت این پیاده‌راه هسته مرکزی شهر اراک است.

سرپرست شهرداری اراک گفت: نفعی از ایجاد پیاده‌راه نصیب شهرداری نمی‌شود و این طرح به‌دلیل اینکه مصوبه شورای ترافیک استان است، اجرا می‌شود.

قاسمی افزود: شهرداری مجری طرح است و ذی‌نفع در این طرح، مردم و شهروندان هستند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 580 هزار نفر ساکن هستند.

 

 

شناسه خبر 72435