شناسه خبر:72508
1402/5/24 10:26:10
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

احتکار ظرفیت‌های ورزشی استان توسط برخی ادارات

سپهرغرب- گروه ورزشی:مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه برخی ادارات استان همدان همکاری لازم برای اختصاص ظرفیت‌های ورزشی خود به عموم مردم را ندارند، گفت: البته برخی ادارات در این خصوص همکاری خوبی دارند، اما برخی مانند بانک‌ها، خیر. در این همکاری اولویت با کارمندان خود دستگاه‌ها خواهد بود و سپس عموم مردم در سایر اوقات از ظرفیت‌های ورزشی آن‌‎ها استفاده خواهند کرد.

علی حقیقی به‌‌مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار با اعضای تحریریه گروه خبری سپهرغرب دیدار و اظهار کرد: انعکاس تلاش دستگاه‌ها و ادارات از سوی اصحاب رسانه میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر دوره مسئولان ورزش و جوانان استان در این عرصه فعالیت‌های مختلفی داشته‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه در مدت حضور من در این اداره با کمک مسئولین استانی، شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم و برخی از موضوعات حوزه ورزش در این دوره ریل‌گذاری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر اینکه در حوزه ورزش و جوانان نیاز به کار بیشتری است، افزود: برای ما همه شهرستان‌ها حائز اهمیت هستند و برای ایجاد حداقل‌ها تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

حقیقی با اشاره به پروژه‌های عمرانی این اداره کل، اظهار کرد: درحال حاضر 6 استخر به استخرهای استان همدان اضافه شده که به همه شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سامان‌دهی و توجه به هیئت‌های مختلف ورزشی در استان همدان، خاطرنشان کرد: همدان در چندین رشته مختلف افراد را برای مسابقات ورزشی مختلف آماده کرده و یا به مسابقات مختلف فرستاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ما با بسیاری از ادارات و دستگاه‌های استان برای استفاده از فضاهای ورزشی در اختیارشان همکاری داریم که برخی همکاری لازم را با ما دارند و برخی مانند بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند، گفت: در این همکاری اولویت با کارمندان خود دستگاه‌ها خواهد بود و عموم مردم در سایر اوقات از ظرفیت‌های ورزشی آن‌ها استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح مذکور مالکیت اماکن همچنان با همان ادارات خواهد بود، افزود: بازهم تکرار می‌کنم که اولویت استفاده از اماکن و وسایل ورزشی برای کارمندان خود آن مجموعه خواهد بود.

حقیقی تأکید کرد: هر شهروند همدانی دارای 70 سانتی‌متر سرانه ورزشی است که باید از آن استفاده کند؛ البته نگهداری از این اماکن نیز هزینه‌بر است که باید به آن توجه داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در ستاد سامان‌دهی استان جلسه‌ای با حضور استاندار تشکیل شده و به پیشنهاد ما کمیته ارزیابی ادارات مختلف درخصوص توجه به تعهدات خود در حوزه ورزش و جوانان تشکیل شد، افزود: دستگاه‌های متولی حوزه ورزش و جوانان برنامه‌های خود را به این کمیته اعلام کرده‌اند و درحال ارزیابی است تا بتوان از همه بسترهای موجود شهر استفاده کرد؛ در این خصوص دستگاه‌های مختلف بعد از اتمام فصل تابستان ارزیابی خواهند شد تا میزان همکاری آن‌ها با ما مشخص شود.

وی یادآور شد: به برخی موارد همچون ورزش محلات دیگر بودجه‌ای اختصاص داده نمی‌شود. وقتی متولیان محلی برای این موضوع رغبت نشان ندهند، پرداختن به آن به‌راحتی نخواهد بود. پیشنهاد ایجاد جاده تندرستی داده شده و به دنبال ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری نیز هستیم.

حقیقی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌های ورزشی در روستاهایی که جمعیت مناسبی دارند نیازمند بودجه هستیم، افزود: این مهم در سالن‌های موجود در روستاها امکان‌پذیر خواهد بود و جشنواره‌های روستایی و تشکیل خانه‌های ورزش در روستاها در فضایی مانند مدارس نیز درحال پیگیری است تا بتوان در حوزه ورزش دختران در روستاها فضای مناسبی را ایجاد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه از 110 روستای استان 55 روستا دارای خانه ورزش است، گفت: در این مراکز ورزش‌های مختلفی ایجاد شده تا افراد مختلف از این فضا استفاده کنند.

حقیقی در پایان با اشاره به زمین چمن‌ درنظر گرفته‌شده برای استان همدان، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلفی که دارای زمین چمن هستند نیز باید همگام با ما شوند تا مجموعه‌های ورزشی استان در اختیار عموم مردم قرار گیرند.

 

شناسه خبر 72508