شناسه خبر:72606
1402/5/26 10:18:02
مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد:

استاندارد باید مردمی باشد

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید بر اینکه استاندارد باید مردمی باشد، گفت: از مردم تقاضا داریم بعد از خرید محصولات آن‌ها را وزن کنند تا از دقیق بودن وزن درج‌شده روی بسته اطمینان حاصل شود و این امر خود پایشی برای همه تولیدات باشد.

جعفر امیری‌پریان به‌‌مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار با اعضای تحریریه گروه خبری سپهرغرب دیدار کرد و ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: اثر پروانه‌ای که در علم مکانیک بیان می‌شود، در خبر نیز مصداق دارد و یک کلمه می‌تواند اثر فراوانی از خود به‌جای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌وقت نخستین‌ها بهترین‌‌ها نبوده‌اند و مرور زمان باعث بهبود وضعیت نخستین‌ها در هر حوزه خواهد بود، اظهار کرد: به همین منظور ما آخرین روز از هفته خبرنگار را برای تبریک انتخاب کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نخستین رئیس سازمانی که مجدانه پای کیفیت خودرو در کشور ایستاد رئیس سازمان استاندارد کشور بود، گفت: مردم درصورت ناراضی بودن از کیفیت خودرو‌های نو می‌توانند این موضوع را اعلام کنند؛ با توجه به این مسئله، امروز 15 مورد نارضایتی از خودرو در استان همدان ثبت شده و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه به راه‌های ثبت اعتراض درخصوص مشکل خودرو‌های نو پرداخت و افزود: در استان همدان برای این موضوع هم می‌توان مراجعه حضوری به سازمان استاندارد داشت و هم تلفن گویای 1517 در اختیار مردم قرار دارد تا اعتراضات خود را ثبت کنند.

امیری‌پریان به موضوع خالص‌فروشی شیرینی در استان پرداخت و گفت: این موضوع باعث شد تا مردم همدان بتوانند شیرینی را با وزن خالص بخرند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کم‌فروشی به‌طور جدی وارد شدیم، خاطرنشان کرد: سعی ما در این خصوص آن بود تا با دید صیانتی به موضوع ورود کنیم؛ استان همدان در حوزه بررسی ترازوها و باسکول‌ها خوشبختانه پیشرو است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه امیدواریم روزی محصولات تولیدی استان همدان در کل کشور و حتی دنیا به‌عنوان کالاهای استاندارد مطرح باشند، گفت: این امر آرزوی قلبی ما است و در همین راستا نیز پیش خواهیم رفت تا بتوان در آینده به این مهم دست یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رفع نقص واحدهای تولیدی که دچار مشکل بودند اخطار داده شد، عنوان کرد: واحدهای تولیدی را راهنمایی‌ کردیم تا شاهد هیچ‌گونه کم‌فروشی محصولات در استان نباشیم.

امیری‌پریان به میزان استاندارد بودن وسایل بازی و شهر بازی در استان همدان پرداخت و گفت: یکی از مصوبات اسفندماه سال گذشته در دومین شورای استاندارد، ورود شهرداری‌ها به این موضوع بود که همه شهرداری‌ها موظف شدند طی مدت یک تا یک‌ونیم ماه گواهی استاندارد بگیرند. مسئولیت هر نقص برعهده شهردارانی بود که نسبت به این موضوع اقدامات لازم را نداشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: در همین راستا همه شهرداری‌ها همکاری لازم را با ما داشتند؛ درحال حاضر وضعیت شهر بازی‌های استان از دید کارشناسی مطلوب و ایمن است و هرگونه نقص و کوتاهی در این خصوص رصد و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اضافه شدن یک مجموعه آموزشی به اداره کل استاندارد استان همدان، تأکید کرد: خوشبختانه آزمایشگاه‌های تخصصی ما با استقبال خود به سمت دریافت گواهی 17025 رفتند تا بتوانند به‌صورت کشوری فعالیت کنند.

امیری‌پریان با اشاره به اینکه اکثر محصولات از گمرکات استان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: به‌دلیل استقبال خود افراد اکثر محصولات از مرزهای کشور صادر می‌شود که ما از آن‌ها می‎خواهیم برای گرفتن گواهی استاندارد و سایر موارد، به ما مراجعه کنند و از گمرک‌های استان برای صادرات استفاده شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان از موظف شدن سازمان نظام مهندسی به نظارت ویژه بر حوزه مصرف بتن خبر داد و گفت: بتن در مراکز تولید شهر همدان به‌شدت تحت کنترل است، به‌طوری که برای کنترل کیفیت آن یک نمونه احراز جرم و حبس را نیز داشته‌ایم؛ اما ما تا مرحله تولید نقش داریم و در حوزه مصرف حفظ کیفیت با نظام مهندسی و مهندس ناظر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌های ما برای رونق‌بخشی به کیفیت است، عنوان کرد: تولید با کیفیت کمک‌کننده خواهد بود تا بتوان در رقابت‌های مختلف و جهانی موفق و ماندگار بود.

امیری‌پریان در پایان ضمن تأکید بر اینکه مردم برای خرید هر محصول به نصب نشان استاندارد روی ترازوی صنف توجه داشته باشند، گفت: از مردم تقاضا داریم بعد از خرید محصولات را وزن کنند تا از دقیق بودن وزن درج‌شده روی آن‌ها اطمینان حاصل شود و این امر خود پایشی برای همه تولیدات باشد.

 

شناسه خبر 72606