شناسه خبر:72913
1402/6/4 10:01:27

سپهرغرب، گروه ورزشی: چهار پروژه عمرانی شامل مدرسه 9 کلاسه هوشمند ولی عصر، تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان و دو طرح زمین چمن مصنوعی روز پنجشنبه در شهرستان سنندج با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

نخستین روز از هفته دولت در مرکز کردستان با افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطی به‌ویژه در روستاهای استان آغاز شد و سپس مدرسه 9 کلاسه هوشمند در شهر سنندج به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در مراسم افتتاح مدرسه 9 کلاسه هوشمند در شهر سنندج اظهار کرد: افتتاح این پروژه آموزشی در نخستین روز از هفته دولت توسط دولت‌مردان دولت سیزدهم بیانگر آن است که این دولت برای نظام تعلیم و تربیت ارزش قائل است.

هاشم ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه شعار امسال پروژه مهر «دانش‌آموز بانشاط، مدرسه پویا و توسعه عدالت آموزشی» است، افزود: 320 هزار دانش‌آموز و 24 هزار فرهنگی امسال به بهترین وجه برای آغاز سال تحصیلی جدید سامان‌دهی شده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: چهار هزار میلیارد ریال برای اتمام 85 پروژه آموزشی در استان درنظر گرفته شده است.

مرادی ادامه داد: مدرسه 9 کلاسه هوشمند ولی عصر در ابتدای سال جاری 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی چهار ماه اخیر سرعت یافت و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه مدرسه مذکور در زمینی به مساحت یک‌هزار و 400 متر مربع ساخته شده است، افزود: 160 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده که 40 میلیارد ریال آن توسط خیران تأمین شده است.

* افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج

از دیگر پروژه‌هایی که امروز با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید، پروژه شبکه جمع‌آوری، خط انتقال و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان بود.

این پروژه با ظرفیت 600 متر مکعب در مساحت 9 هزار و 900 متر مربع در شبانه‌روز با اعتبار 400 میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

درحال حاضر 11 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی و شهری کردستان در مدار قرار گرفته است و درمجموع تنها دو روستای حسین‌آباد و قلیان از توابع شهرستان سنندج دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.

* بهره‌برداری از 2 زمین چمن مصنوعی در نایسر سنندج

شهردار سنندج نیز در مراسم افتتاح یکی از این زمین‌ها اظهار کرد: برای ساخت این چمن‌های مصنوعی 40 میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

سیدانور رشیدی با اشاره به اینکه محله نایسر سنندج دارای مشکلات زیادی در حوزه‌های زیرساختی و خدماتی است، گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون 80 هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های آن آسفالت شده و هم‌اکنون 20 هزار متر مربع دیگر درحال انجام است.

وی ادامه داد: جدول‌گذاری، لوله‌گذاری و مهار آب‌های سطحی از دیگر اقدامات درحال انجام شهرداری در نایسر است.

همچنین روز پنجشنبه با حضور استاندار کردستان 13 پروژه حوزه ارتباطی شهرستان سنندج به‌مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 72913