شناسه خبر:73004
1402/6/6 09:39:42

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج «بلیتس» (برق‌آسا) اوپن بین‌المللی ابن‌سینا با قهرمانی استاد فیده قزوین به میزبانی شهر همدان به پایان رسید.

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین‌المللی ابن‌سینا با حضور 727 شطرنج‌باز از هشت کشور و سراسر استان‌های ایران درحال برگزاری است. این مسابقه با جایزه افزون‌بر 6 هزار دلار (320 میلیون تومانی) طی 11 دور به روش سوئیسی در سه جدول فکری (استاندارد) A (استادی)، B (زیر 1800) و C (زیر 12 سال) و همچنین 195 نفر شطرنج‌باز در جدول مسابقات برق‌آسا (بلیتس) اوپن ابن‌سینا به میزبانی هیئت شطرنج استان همدان در محل دانشگاه بوعلی‌سینا از تاریخ دو الی 9 شهریورماه برگزار می‌شود. اوپن ابن‌سینا در تقویم فدراسیون بین‌المللی شطرنج (FIDE) ثبت شده است و در کنار جام خزر گیلان مهم‌ترین جام‌های شطرنج ایران به‌شمار می‌روند.

«رضا مهدوی»، استاد فیده از استان قزوین عنوان قهرمانی را کسب کرد، امیرمحمد آزادی از استان البرز دوم شد و حامد بهروزی‌مقدم از کرمان بر سکوی سوم قرار گرفت.

همچنین رتبه چهارم به استاد بزرگ مسعود مصدق‌پور از خراسان رضوی رسید، پدرام دلیری از قزوین عنوان پنجم را کسب کرد و شایان رحمتیان از همدان ششم شد.

در بین شطرنج‌بازان رتبه برتر دارای درجه بین‌المللی (ریتینگ) کمتر از دو هزار نیز نیما عزیزخانی از قزوین قهرمان شد، رتبه برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 900 به آصف خلیلی از گلستان رسید، سیدملیحه احمدی از خراسان شمالی رتبه برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 800 را به‌دست آورد.

عبدالله قاسمی از بوشهر نیز رتبه برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 700 را کسب کرد، رتبه برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 600 به اهورا زمانی‌نژاد از کردستان تعلق گرفت و سبحان رنجبر از همدان عنوان برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 500 را به‌دست آورد.

پرهام کاکویی از اصفهان، محمدجواد مطهری از کیش، کوروش صدوقیانی از خراسان رضوی و علی دوست فاطمه از فارس نیز به‌ترتیب رتبه‌های برتر بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از یک‌هزار و 400، کمتر از یک‌هزار و 300، کمتر از یک‌هزار و 200 و بدون درجه بین‌المللی را تصاحب کردند.

حسین علی العلی از کشور عراق مقام برتر پیشکسوتان و استاد فیده بانوان میترا اصغرزاده از البرز عنوان برتر بانوان را کسب کردند؛ ضمن اینکه مقام برتر زیر 14 سال به امیررضا کردگار از بوشهر، رتبه برتر زیر 12 سال به مانول آراکلیان از کشور ارمنستان و عنوان برتر زیر 10 سال به رامتین کاکاوند از مازندران رسید.

این دوره از مسابقات به سرداوری هادی حیدریان داور بین‌المللی و داوری ایرج صبا داور بین‌المللی و با حضور داوران فیده آروین جمالی، آرمان علیپور، شیرین مرادی، جواد میزانی، میلاد خدابنده‌لو، ندا طباخیان، نیلوفر حیدریان، فرزاد نجفی کرمانشاهی، راحله جعفری، سجاد خدادادی، افسانه حیدری مهرا و «داوران» امید صفرآبادی فراهانی، فرناز ترابی یگانه، فریبا مرادی، نازلی حمیدی کوشا، افسانه شعبانی و بهاره زمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا شهر همدان برگزار شد.

هفدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن ابن‌سینا با شرکت 700 شطرنج‌باز داخلی و خارجی تا نهم شهریورماه جاری به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان در جریان است.

 

 

شناسه خبر 73004