شناسه خبر:73327
1402/6/13 12:30:13

استاندار همدان در جریان سفرهای شهرستانی خود در گرامیداشت هفته دولت رهسپار پالیز شد و از نزدیک در جریان وضعیت نامطلوب تنها سالن ورزشی این شهر قرار گرفت و دستور احیای آن را داد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» ضمن بررسی دقیق اوضاع و احوال این سالن چندمنظوره، دستور مرمت و بازسازی کامل این مکان سرپوشیده را صادر کرد.

قاسمی‌فرزاد در این بازدید تأکید کرد: امروزه توجه به حفظ و نگهداری از فضاها و اماکن ورزشی به‌عنوان بستر فعالیت ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های مدیریت دستگاه ورزش در تکمیل و بازسازی طرح‌های ورزشی استان همدان، گفت: مرمت و بازسازی سالن پالیز مطالبه جدی مردم این شهر است که باید هرچه سریع‌تر به اجرا گذاشته شود.

* ضعف مدیریت و نظارت عامل تخریب سالن پالیز

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز دراین‌باره گفت: به‌دلیل عدم نظارت بر حفظ و نگهداری طی سال‌های گذشته، برخی اماکن ورزشی دچار آسیب شدند و در یک‌سال گذشته با تلاش همه دست‌اندرکاران حوزه عمرانی ورزش استان، توانستیم بخشی از فضاهای ورزشی اعم از سالن و استخر شنا را بازسازی و مرمت کنیم.

«علی حقیقی» افزود: اداره کل ورزش و جوانان همدان علاوه‌بر تکمیل پروژه‌های مهم ملی درحال ساخت و همچنین نصب چمن‌های مصنوعی مینی‌فوتبال، هیچ‌گاه از تجهیز، تعمیر و بهسازی سالن‌های راهبردی برای ایجاد اماکن مناسب برای ورزشکاران و جوانان غافل نبوده است.

وی ابراز کرد: با توجه به بازدید استاندار از سالن ورزشی پالیز و تأکید وی، عملیات مرمت و نوسازی این سالن در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم خدمات بهتری به ورزشکاران بدهیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: سالن ورزشی پالیز به‌دلیل عدم نظارت و مشکلات مدیریتی به یک مخروبه کامل تبدیل شده است و بر همین اساس برای جمع‌آوری کامل کف‌پوش سالن و مرمت دیواره‌های جانبی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به نیاز ورزشکاران به سالن چندمنظوره ورزشی استاندارد و مناسب، طرح تعویض کف‌پوش سالن چندمنظوره در دستور کار قرار گرفت و پس از جمع‌آوری کف‌پوش پیشین و زیرسازی سالن، کفپوش جدید نصب و آماده استفاده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: تعمیرات کامل سرویس‌های بهداشتی، روشنایی و سیستم گرمایشی و سرمایشی در کل مجموعه توسط پیمانکار آغاز شده و درحال انجام است.

وی ابراز کرد: همچنین به‌دلیل عدم استفاده از سالن در سالیان گذشته، سقف این مجموعه به‌طور کامل تخریب شده و هم‌اینک مرمت سقف آن درحال انجام است.

حقیقی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و بازسازی اماکن ورزشی در استان همدان طی یک‌سال اخیر کم‌نظیر بوده است و هفت استخر در هفت شهرستان ترمیم و بازسازی شد و استفاده مجدد از این استخرها کار ماندگار و بزرگی بود.

* اختصاص 160 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی همدان

وی گفت: از سال گذشته تاکنون 160 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 43 طرح که بیش از سه سال راکد بودند، بار دیگر احیا شدند و چرخه ساخت تا مرحله تکمیل در این طرح‌ها فعال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: راز موفقیت در این بخش، همکاری، تعامل و کار جهادی با حمایت و همت مسئولان ارشد استان است که امیدواریم با این تلاش و حمایت مسئولان، تحول بسیار خوبی را در حوزه ورزش و جوانان استان شاهد باشیم.

* اختصاص 30 میلیارد ریال بودجه برای بازسازی سالن پالیز

مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: سالن ورزشی پالیز از سال‌ها قبل به‌دلیل ضعف مدیریتی و نظارتی دچار آسیب شد.

«امین رنجبردار» افزود: اداره ورزش استان همدان در راستای دستور استاندار، 13 میلیارد ریال بودجه برای بازسازی این سالن ورزشی اختصاص داد.

وی اضافه کرد: همچنین با تصمیم حمایتی فرماندار اسدآباد، با هفت میلیارد ریال اعتبار از محل تعمیر و تجهیز این شهرستان برای سالن سرپوشیده پالیز موافقت شد.

رنجبردار خاطرنشان کرد: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز قول پرداخت 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این سالن را اعلام کرد که منتظر پرداخت آن هستیم.

وی افزود: عملیات مرمت و ساخت بخش‌های مختلف سالن ورزشی پالیز شروع شده و درصورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، ظرف 6 ماه احیا می‌شود و به چرخه خدمات‌رسانی مردم به‌خصوص جوانان باز خواهد گشت.

 

 

شناسه خبر 73327