شناسه خبر:73479
1402/6/19 14:19:16

رئیس اورژانس پیش‌‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: اورژانس استان نیازمند 100 نیروی تکنسین است که به‌زودی 35 نفر از این تعداد جذب می‌شوند.

محمدرضا شکوهی روز شنبه اظهار کرد: اورژانس این استان با کمبود نیرو مواجه است، با این وجود با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: اورژانس این استان برای تکمیل چارت خود حداقل نیازمند 100 تکنسین فوریت‌های پزشکی است، البته برای دست یافتن به استاندارد جهانی باید 200 نیرو جذب شود.

وی اضافه کرد: هنوز مجوزی برای جذب نیرو به اورژانس همدان داده نشده است، هرچند به‌تازگی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اورژانس کشور و سازمان امور اداری و استخدامی قرار است آزمونی در این رابطه برگزار شود.

رئیس اورژانس پیش‌‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اظهار کرد: سهم اورژانس این استان از میزان نیروهایی که در آینده نزدیک از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند، 35 نفر است.

شکوهی با بیان اینکه باید مابه‌ازای هر پایگاه 9 نیروی تکنسین فعال باشند، اذعان کرد: اکنون 480 نیرو در 66 پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری استان همدان (به‌جز دانشکده اسدآباد) درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه جذب 35 نیروی جدید بخش کمی از نیاز اورژانس همدان را رفع می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از نیروهای اورژانس استان طرحی هستند و پس از پایان یافتن مدت طرح، از مجموعه جدا می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش‌‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: دست کم می‌توان پس از پایان مدت زمان فعالیت نیروهای طرحی، تا زمان جذب نیروهای مورد نیاز، مدت زمان فعالیت این نیروها را سه تا چهار سال تمدید کرد که امیدواریم در این رابطه مجوزهای لازم به ما داده شود.

شکوهی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافق تمدید قرارداد نیروهای طرحی است، اما نیازمند موافقت سازمان امور اداری و استخدامی نیز هستیم.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود سازمان امور اداری و استخدامی متناسب با نیاز مجموعه مجوز جذب نیرو بدهد تا بتوان نیروهای شایسته، توانمند و زبده را در بدنه اورژانس جذب کرد.

استان همدان دارای 66 پایگاه اورژانس شامل 40 پایگاه جاده‌ای، 25 پایگاه شهری و یک پایگاه امداد هوایی است.

هم‌اینک اورژانس همدان به‌جز اسدآباد که دارای دانشکده پزشکی مستقل است، دارای 98 دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس، دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک بالگرد است.

 

 

شناسه خبر 73479