شناسه خبر:73603
1402/6/22 12:05:23

رئیس سازمان اتوبوسرانی همدان از افزایش اتوبوس و نوسازی آن‌ها تا ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: 12 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرهمدان اضافه خواهد شد.

رضا سراجوق اظهار کرد: درحال حاضر 213 دستگاه اتوبوس در اختیار سازمان ناوگان اتوبوسرانی همدان قرار دارد که 110 دستگاه فعال است و تلاش می‌کنیم تا اول مهرماه 130 دستگاه اتوبوس فعال شود.

وی همچنین با اشاره به نوسازی 10 دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی همدان، افزود: از این 10 دستگاه اتوبوس، هشت دستگاه در ماه گذشته نوسازی شده و درحال فعالیت است.

سراجوق یادآور شد: چهار دستگاه اتوبوس هم در اربعین به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد که این چهار دستگاه اتوبوس نیز تا اول مهرماه به محض خوردن پلاک و افزودن دستگاه کارت‌خوان، به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه خطوط پُرتردد شهر همدان شامل شهرک مدنی، کوی خضر، شهرک فرهنگیان، شاهد و کوی ولیعصر است، اضافه کرد: سعی می‌کنیم خطوط پُرتردد را تقویت کنیم تا رضایت مردم بیشتر شود و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

سراجوق از بازسازی 20 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: از این 20 اتوبوس، پنج دستگاه درحال حاضر فعال هستند و 15 دستگاه دیگر هم تا اول مهرماه به ناوگان بازمی‌گردند.

وی با اشاره به برنامه شست‌و‌شوی کامل اتوبوس‌ها و سایه‌بانی‌ها در ابتدای مهرماه، تصریح کرد: 50 درصد از وسایل نقلیه عمومی شرکت اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی و 50 درصد در اختیار بخش سازمانی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود راننده مواجه بودیم، بیان کرد: اخیراً در حوزه نیروی انسانی با کمک شهرداری دیگر کمبود راننده نداریم.

 

شناسه خبر 73603