شناسه خبر:73820
1402/7/1 09:37:32

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست جدید پایگاه میراث جهانی اورامان با حضور مسئولان معرفی شد.

در مراسمی روز پنجشنبه زاهد کریمی به‌عنوان سرپرست جدید پایگاه میراث‌جهانی اورامان-اورامانات در کردستان معرفی شد.

منصور مهرزاد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مدیر سابق پایگاه و دیگر مدیران و افرادی که در زمینه ثبت‌جهانی منطقه اورامان نقش داشتند، اظهار داشت: اورامان به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مهم ایران و جهان محسوب می‌شود که لازم است بیش‌از‌پیش به آن توجه صود.

وی گفت: تعامل و همکاری این اداره‌کل و مجموعه پایگاه جهانی هورامان با دستگاه‌‎های مربوطه می‌تواند گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی منطقه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان تصریح کرد: امید است از تمام ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی موجود در بافت تاریخی هورامان برای پیشبرد اهداف مدنظر استفاده شود.

بخش بزرگی از منظر فرهنگی اورامان در استان‌های کردستان و کرمانشاه و بخش کوچک‌تری هم در حلبچه در خاک عراق قرار دارد که بخش ایرانی آن در تاریخ پنجم مردادماه سال 1400 به‌عنوان بیست‌ و‌ ششمین اثر تاریخی- فرهنگی ایران در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو ثبت شد اما از آن زمان تاکنون جز اظهاراتی همچون اینکه "اورامان ثبت جهانی شد"، اقدامی در جهت توسعه زیرساخت‌ها، گردشگری و رفع مشکلات این منطقه انجام نشده است.

شناسه خبر 73820