شناسه خبر:73821
1402/7/3 09:39:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با بیان اینکه مرز باشماق از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود، از تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای اتمام این طرح خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در پنجاه و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستور کار جلساتی که متناسب با اولویت‌ها و ضرورت‌ها طبق کارهای کارشناسی‌ شده و هدفمند باشد، منتج به نتیجه خواهد شد.وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان را تسریع ساماندهی مرز باشماق عنوان کرد و گفت: پروژه ساماندهی این مرز در سال 99 کلنگ‌زنی شده و مستلزم تملک اراضی و اعتبار قابل توجه و فقط هزینه تملک، از کل اعتبار ساماندهی پیش بینی شده بیشتر بود که از سال گذشته تاکنون با جدیت این امر دنبال شد و خوشبختانه برای اتمام این طرح 200 میلیارد تومان اعتبار به عنوان مصوبه سفر ردیس جمهور تخصیص یافته است و این گره باز شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه مرز باشماق از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان کردستان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای محسوب می‌شود، افزود: با جدیت تمام به‌دنبال ساماندهی این مرز هستیم چراکه از نظر میزان ترانزیت یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور است.

زارعی‌کوشا اجرای طرح ساماندهی باشماق را مستلزم مشارکت گمرک و راهداری و دیگر دستگاهای مربوطه برشمرد و گفت: مسائل و مشکلات بین گمرک و راهداری در مرزها فقط مختص به کردستان نیست و سایر استان‌های مرزی نیز این مشکلات و مباحث را دارند که به سیاست‌های کلان ارتباط دارد که در این دستگاه‌ها بایستی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: رویکرد مسئولان کشوری با رایزنی‌های مستمر، حل مشکلات مرز باشماق است که هم‌اکنون بخش بزرگی از این موانع برطرف شده است.

استاندار کردستان با اشاره به فرایندهای پایانه‌های مرزی بیان کرد: تمامی موضوعات و مسائل استانی بر حسب وظیفه در سطح شهرستان، استان و کشوری باید مشخص و جمع‌بندی شود تا از این ظرفیت به بهترین شکل بهره‌مند شدیم.

زارعی‌کوشا از همراهی خوب تجار در مرز باشماق و موکب‌داران اربعین در میزبانی از زائران قدردانی کرد و گفت: مرز باشماق به عنوان گذرگاه اربعین جدا از مؤلفه‌های معنوی، یک محور برای توسعه استان است و این ظرفیت می‌تواند فرصت بی‌بدیلی برای کردستان باشد.

شناسه خبر 73821