شناسه خبر:74018
1402/7/6 10:35:10

رئیس مرکز پیش‌بیمارستانی شهرستان نهاوند از ضرورت احداث پایگاه جدید اورژانس پیش‌بیمارستانی در محور نهاوند به بروجرد خبر داد.

حمیدرضا سیف روز پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر 22 روستای بخش مرکزی در حوزه پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی گاماسیاب قرار گرفته و حجم وسیعی از خدمات اورژانس در محورهای نهاوند به نورآباد و نهاوند به بروجرد انجام می‌شود، ضرورت احداث یک پایگاه جدید اورژانس حد فاصل شهرهای نهاوند، ملایر و بروجرد بیش از گذشته وجود دارد.

وی محور ارتباطی نهاوند به بروجرد را یکی از حادثه‌خیزترین محورهای شهرستان دانست که سالانه ده‌ها سانحه تصادف در آن رخ می‌دهد و در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخشی از جاده نهاوند به بروجرد در حوزه‌های راهداری سه شهرستان نهاوند، ملایر و بروجرد قرار گرفته، راه‌اندازی پایگاه در این منطقه مغفول مانده و همین مسئله امدادرسانی جاده‌ای را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس مرکز پیش‌بیمارستانی شهرستان نهاوند افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته یکی از مراکز خدماتی رفاهی واقع در این محور ارتباطی برای استقرار پایگاه اورژانس جاده‌ای اعلام آمادگی کرده که انتظار می‌رود برای راه‌اندازی آن تجهیزات مورد نیاز و آمبولانس لازم در اختیار شهرستان قرار گیرد.

وی اختصاص حداقل یک دستگاه موتورلانس مجهز به این شهرستان را از نیازهای ضروری مرکز پیش‌بیمارستانی نهاوند عنوان کرد و افزود: با توجه به بافت قدیمی برخی محلات شهرستان و تنگ بودن کوچه‌ها که آمبولانس نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند، ضرورت دارد به‌منظور تسریع برای حضور در محل سوانح، حداقل یک دستگاه موتورلانس مجهز در اختیار ما قرار داده شود.

سیف با اشاره به اینکه پایگاه مرکزی اورژانس این شهرستان درحال حاضر دارای یک کد است، گفت: با توجه به اینکه اعزام آمبولانس به محور آورزمان نیز توسط پایگاه ما انجام می‌شود، باید پایگاه مرکزی شهرستان مجهز به دو کد شود تا درصورت نیاز یک کد دیگر برای خدمات‌رسانی فعال باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هشت پایگاه اورژانس فعال در شهرستان وجود دارد که سه پایگاه آن شهری و مابقی جاده‌ای هستند، گفت: همچنین 10 آمبولانس فعال با 53 نیروی انسانی متخصص که به‌طور میانگین 750 مأموریت ماهانه و بیش از هشت هزار مأموریت سالانه را انجام می‌دهند، در پایگاه‌ها قرار دارند.

رئیس مرکز پیش‌بیمارستانی شهرستان نهاوند به فعالیت‌های اورژانس نهاوند در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین علاوه‌بر استقرار آمبولانس در تعدادی از موکب‌های شهرستان یک تیم عملیاتی به مدت 24 روز در مرز خسروی و یک تیم دیگر به مدت یک هفته با بهره‌گیری از تجهیزات لازم و آمبولانس در مرز مهران مستقر شدند.

وی فرسودگی ناوگان لجستیکی اورژانس را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به فرسوده بودن تعدادی از آمبولانس‌های موجود در پایگاه‌های اورژانس ما حداقل به دو دستگاه ماشین مجهز و مطابق با استانداردهای روز نیاز داریم.

سیف گفت: برای توسعه اورژانس 85 میلیون تومان از طریق خیرین جذب شده و برای تعمیرات اساسی پایگاه‌ها نیاز به 400 میلیون تومان است که امیدواریم اعتبار آن توسط مسئولین مربوطه تأمین شود.

 

شناسه خبر 74018