شناسه خبر:74332
1402/7/15 09:15:40
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان تویسرکان:

2میلیارد و 168میلیون تومان صرف نگهداری موقوفات تویسرکان شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اوقاف وامور خیریه تویسرکان از صرف مبلغ 2 میلیارد و 168 میلیون تومان برای حفظ و نگهداری موقوفات و احداث نیروگاه خورشیدی از محل درآمد عوائد موقوفات درشهرستان تویسرکان خبرداد.

مهدی محمدظاهری اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، اهدا جوایز مسابقات قرآنی در محفل انس با قرآن با حضور وحید نظریان قاری بین‌المللی و برنامه علمداران وحدت به صورت مشترک با اداره تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های هفته وقف دراین شهرستان است.

وی از احداث نیروگاه خورشیدی در مسجد جامع شهرستان تویسرکان در سال جاری با اعتبار یک‌میلیارد و 105 میلیون تومان از برنامه‌های هفته وقف است که به بهره برداری خواهد رسید نام برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان افزود:63 سند تک برگ مالکیت موقوفات شهرستان از هفته وقف سال گذشته تا سال جاری انجام شده که کل موقوفات شهرستان 131 موقوفه رسیده است و26 بقعه متبرکه در شهرستان تویسرکان ثبت شده است.

محمدظاهری از آجرکاری بقعه امامزاده قاسم روستای تیمیجان با اعتبار 100 میلیون تومان گفت و متذکر شد: 100 میلیون تومان به منظور خرید مصالح برای بقعه امامزاده محمد روستای شان‌آباد برای محوطه سازی، زیرسازی، تعریض و آسفالت راه دسترسی امامزاده کوه سرابی با کمک خیران و شهرداری و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی بقعه امامزاده زید (ع) توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی در حوزه عمران توسط این اداره انجام شده است.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اذان و دعاخوانی با رقابت 110 نفر در این شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در پایان متذکر شد: اجرای نیات در حوزه‌های مذهبی، مدارس علوم دینی، خیریه، اجتماعی، موقوفات مساجد، بقاع متبرکه با هزینه مبلغ 685 میلیون تومان و صرف مبلغ 2 میلیارد و 168 میلیون تومان برای حفظ و نگهداری موقوفات و احداث نیروگاه خورشیدی از محل درآمد عوائد موقوفات دراین شهرستان انجام شده است.

شناسه خبر 74332