شناسه خبر:74862
1402/7/29 13:47:20

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: تنگناهای مالی و نبود ردیف اعتباری مشخص بزرگترین چالش جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

رحمان هوشیاری اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره مادر تخصصی تمام جشنواره‌های خیابانی است و اعتبار جهانی دارد.

 

وی با بیان اینکه چندین گروه نمایشی با آثار اختصاصی که خاصتاً برای این جشنواره تولید شده برای حضور اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: در طول دوره‌های این جشنواره گروه‌هایی از برزیل تا ژاپن شرکت کننده داشتیم که در این دوره این استقبال نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت بود.

 

وی عنوان کرد: 215 اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رسید که 40 اثر آن در 10 نقطه از شهر و روستاهای این شهرستان اجرا می‌شود.

 

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: 25 گروه خارجی برای شرکت در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت با حضور 11 گروه موافقت شد اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری تنها چهار گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس را پذیرفتیم.

 

هوشیاری با عنوان اینکه نبود ردیف اعتباری برای جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بزرگترین چالش برگزاری این جشنواره است، گفت: با وجود تمام تنگناهایی که وجود داشت اما سعی کردیم که این جشنواره را برگزار کنیم.

 

وی در مورد کم‌رنگ بودن حضور گروه‌ها در کارناوال نسبت به دوره‌های قبل عنوان کرد: کارناوال در تایمی برگزار شد که بیشتر گروه‌ها هنوز وارد مریوان نشده بودند، اما شور و شوق حاکم قابل توجه بود.

 

وی اضافه کرد: ورک‌شاپ‌ها در حاشیه برگزاری این جشنواره با حضور اساتید صاحب‌نظر برگزار و در نهایت منجر به تولید یک اثر می‌شود.

 

به گفته دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، در آیین اختتامیه این جشنواره از اساتید حوزه تئاتر قطب‌الدین صادقی، امرایی و کژال راستبین تقدیر می‌شود.

 

هوشیاری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل نبود تبلیغات کافی در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان کمبود و نبود اعتبار کافی بود.

 

وی برآورد برگزاری هزینه برگزاری این جشنواره را چهار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی اگر کمبودها و نقاط ضعفی وجود دارد به خاطر وقفه دو ساله و عوض شدن تایم برگزاری بوده است.

 

وی با بیان اینکه برای جذب اسپانسر مالی برای جشنواره تئاتر تلاش‌های زیادی صورت گرفت، افزود: متاسفانه شرکت‌های مالی بزرگ با وجود تمام تلاش‌هایی که انجام گرفت کوچکترین رغبتی به اسپانسری جشنواره تئاتر نداشتند.

 

گفتنی است؛ شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بعد از یک سال وقفه با حضور هنرمندانی از داخل و خارج از کشور از 25 تا 29 مهرماه امسال در شهر زیبا و توریستی مریوان برگزار می‌‌شود.

 

 

 

 

شناسه خبر 74862