شناسه خبر:74893
1402/7/30 09:45:15

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام از استمرار طرح آزمون دوره‌ای «اوزان سبک» در این استان خبر داد و گفت: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آن‌ها و جلوگیری از کم‌فروشی است.

هادی دوست‌محمدی اظهار کرد: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آن‌ها و جلوگیری از کم‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است و از نیمه دوم مهرماه انجام آزمون دوره‌ای اوزان سبک در سطح واحدهای صنفی شهرستان ایلام است.

 

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 550 ترازو مورد صحت‌سنجی عملکرد قرار گرفته است.

 

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام تصریح کرد: بر روی ترازوهایی که آزمون عملکرد آن‌ها مطابق با استاندارد مربوطه است برچسب آزمون دوره‌ای نصب خواهد شد و ترازوهایی که نامنطبق باشند باید در مهلت تعیین‌شده تعمیر و رفع نقص شودند و مجدد مورد آزمون قرار گیرند.

 

دوست‌محمدی با بیان اینکه آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبک در سه شهرستان به صورت کامل تمام شده است، گفت: این بازرسی‌ها تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های استان ادامه دارد و از اصناف تقاضا می‌شود با بازرسان این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی در پایان یادآور شد: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تأیید صلاحیت شده اداره کل و ممانعت از انجام آزمون، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

 

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز حتماً در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه پیامکی، 500011517به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

 

 

شناسه خبر 74893