شناسه خبر:74962
1402/8/1 14:01:46

استاندار مرکزی گفت: طرح ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین‌المللی استان مرکزی توسط دستگاه مربوطه در استان اجرا شود.

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان مرکزی اظهار کرد: قهرمانان ورزشی افتخارات ارزشمندی را برای کشور به ارمغان می‌آورند که باید قدردان این افتخارآفرینان بود.

 

وی تصریح کرد: قهرمانان ورزشی نیاز به دیده شدن دارند و باید این بستر را برای آنان فراهم و از آن‌ها حمایت کرد.

 

استاندار مرکزی با اشاره به طرح ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین‌المللی، افزود: این مهم باید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و اجرایی شود.

 

مخلص‌الائمه فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تمرین و ورزش مردم را امری ضروری دانست و گفت: درحال حاضر اکثر دستگاه‌های اجرایی دارای سالن‌ها و زمین‌های ورزشی هستند، اما مردم نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند که لازم است این سالن‌ها در زمان‌های خالی در اختیار علاقه‌مندان به ورزش قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید سالن‌های خود را با تخفیف 90 درصدی در اختیار بانوان خانه‌دار قرار دهند، ابراز کرد: ظرفیت‌های ورزشی نباید تنها مختص کارکنان باشد.

 

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به استفاده داروهای نیروزا در برخی فضاهای ورزشی، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت کافی و دقیق را بر این مسئله داشته باشد تا جوانان با استفاده نادرست، دچار مشکل نشوند.

 

مخلص‌الائمه همچنین بر لزوم پیگیری تخصیص زمین با کاربری مسکونی برای قهرمانان ورزشی تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور واگذاری زمین به قهرمانان رتبه‌های اول تا سوم به‌صورت قانونی در دستور کار قرار گیرد، دستورات لازم برای ارائه زمین به قهرمانان ورزشی بین‌المللی از سوی معاون اول ریاست‌جمهوری صادر شده است.

 

وی افزود: تشکیل صندوق ورزش استان نیز در دستور کار است که اجرایی خواهد شد.

 

استاندار مرکزی همچنین تأکید کرد: طرح ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین‌المللی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال شود.

 

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیران حوزه سلامت برای خرید خودرو به‌منظور اعزام ورزشکاران به مسابقات تأکید کرد.

 

* هیئت‌ها درآمدزایی کنند

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: هیئت‌های ورزشی برای رفع مشکلات خود باید ایده‌های درآمدزایی را اجرایی کنند.

 

بهنام نظری افزود: مشکلات ورزش استان دسته‌بندی شده و به‌ ترتیب اهمیت، رسیدگی خواهد شد.

 

* 60 درصد قهرمانان بدون شغل هستند

 

مسعود پیرایش، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از پرداخت 200 میلیون ریال برای اعزام ورزشکاران به مسابقات هانگژو و 300 میلیون ریال به قهرمانان، خبر داد.

 

 

شناسه خبر 74962