شناسه خبر:74963
1402/8/1 14:02:06

سپهرغرب-گروه خبر:معاون استاندار کردستان گفت: تولید محصولات استاندارد رونق صادرات و در دست گرفتن بازارهای اقلیم را به دنبال دارد.

عبدالله رشیدی‌پور در همایش بزرگ استاندارد که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استاندارد به‌صورت مستقیم با زندگی مردم ارتباطات دارد.
وی اضافه کرد: داشتن دو مرز شامل رسمی باشماق و مرز سیران‌بند بستر را برای رشد و رونق و توسعه کردستان فراهم کرده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان افزود: امروز مدیریت عالی استان تلاش مضاعفی را در پیش گرفته و بدون فوت وقت در تمام حوزه‌ها کار انجام می‌دهد.
 
وی با اعلام اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه و استثنایی به کردستان دارد، گفت: این مهم در طول دو سال گذشته با افزایش قابل توجه اعتبارات اختصاص‌یافته به استان، برای همه ثابت شده است.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: تا سال 1400 حدود یک‌هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار به استان کردستان وارد شده بود؛ در سال 1401 این میزان به دو هزار میلیارد افزایش یافت و پروژه‌های بزرگ شروع و پروژه‌های کلان تکمیل شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای مثال ساختمان انتقال خون که از ظرفیت‌های مورد نیاز استان است و در سال 91 شروع شده، تا قبل از سال 1400 تنها 35 درصد فیزیکی داشته و اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت دارد.
 
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بیش از 30 هزار میلیارد پروژه هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
 
رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: استان کردستان یک حرکت همه‌جانبه را در مسیر توسعه هرچه بیشتر آغاز کرده و تحولات قابل توجهی در این استان در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.
 
وی گفت: به‌لحاظ عملکرد در حوزه مسکن ملی و پروژه‌های مختلف جزء استان‌هایی هستیم که رتبه‌های نخست را در سطح کشور داریم.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه امروز مردم به این باور رسیده‌اند که تلاش جهادی در حوزه‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد، افزود: مشارکت قابل توجه مردم در برنامه‌های مختلف نشان از قدرشناسی آن‌ها نسبت به تلاش‌های مدیریت و دستگاه‌های اجرایی است.
 
وی استانداردسازی کالاها در واحدهای تولیدی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تولیدکنندگان باید قبل از اینکه حتی خود اداره کل استاندارد ورود پیدا کند، نسبت به استانداردسازی محصول تولیدی خود اقدام کنند.
 
رشیدی‌پور اذعان کرد: استانداردسازی محصولات تولیدی استان زمینه را برای رونق هرچه بیشتر صادرات فراهم می‌کند؛ باید با تولید با کیفیت و استاندارد محصولات مختلف، زمینه را برای در دست گرفتن هرچه بیشتر بازارهای عراق فراهم کنیم.
 
رشیدی‌پور گفت: باید سعی کنیم در تولید محصولات استانداردهای جهانی را لحاظ کنیم و با این کار موجب رونق تولید و رشد صادرات در سطح استان شویم.
 
 

شناسه خبر 74963