شناسه خبر:75045
1402/8/3 11:47:10

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بر ضرورت تقویت مراکز اورژانس اجتماعی به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر استان تأکید کرد.

محمدسبحان حسنی اول آبان در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در این راستا باید همه مدیران دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی برای این مهم اهتمام داشته و با همه توان بکوشند.

 

وی با اشاره بیانات اخیر رئیس جمهور به‌عنوان رییس شورای اجتماعی کشور در نشست شورای اجتماعی، افزود: آیت‌الله‌رئیسی رئیس جمهور در این نشست مباحث مهمی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند که باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه با دقت‌نظر به آن بپردازند و برای رفع دغدغه‌ها تلاش کنند.

 

معاون استاندار ایلام، بر لزوم تقویت مراکز اورژانس اجتماعی در استان تأکید کرد و گفت: اقدامات انجام شده توسط اداره کل بهزیستی استان در بحث راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی قابل قبول است، اما با توجه نیاز استان ضرورت دارد این مراکز به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر تقویت شوند.

 

حسنی خواستار استفاده از نظرات هیئت‌ اندیشه‌ورز و صاحب‌نظران در بحث خودکشی شد و تأکید کرد: در بحث کاهش میزان خودکشی، نظرات و پیشنهادات صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره راهگشا و تسهیل‌کننده موضوع مداخله‌ در حوزه خودکشی است.

 

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان خودکشی و پیامدهای آن باید چاره‌اندیشی کرده و راهکار اتخاذ کنیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره گیریم، تأکید کرد: افرادی‌که خودکشی ناموفق داشته‌اند بسیار آسیب‌پذیر هستند و باید دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته و تکلیف دارند افرادی را که در خودکشی ناموفق بودند به مرکز مشاوره‌ای هدایت کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خواستار نهادینه شدن و فرهنگسازی برای مراجعه افراد آسیب‌پذیر در بحث خودکشی به مراکز مشاوره روانشناسی شد و تاکید کرد: برای افرادی‌که اقدام به خودکشی کرده و ناموفق بودند، برای تکرار نشدن این اقدام باید به این مراکز مراجعه کنند.

 

حسنی تصریح کرد: باید به موضوع (مراجعه افراد آسیب‌پذیر به مراکز مشاوره و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره برای افراد آسیب‌پذیر در بحث خودکشی) پرداخته شود تا افکار عمومی آن را بپذیرد.

 

وی در این نشست تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در جلسه بعدی در خصوص توسعه مراکز مشاوره‌ای گزارشی از اقدامات انجام‌شده را ارائه دهند.

 

 

شناسه خبر 75045