شناسه خبر:75241
1402/8/8 13:20:42

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از حضور همدان در نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور که در کردستان برگزار می‌شود خبر داد.

علی خاکسار گفت: استان همدان با دارا بودن 6 بیمارستان و مرکز درمانی دارای ظرفیت پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) و هفت شرکت خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت، ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری سلامت دارد.

وی گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور با حضور هفت کشور ترکیه، روسیه، بلاروس، هند، عراق، آذربایجان، رومانی و 50 شرکت‌کننده داخلی شامل دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی و فعالان گردشگری سلامت سطح کشور برای نخستین‌بار در استان کردستان از تاریخ پنجم آبان‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی سنندج با حضور معاون اقتصادی استاندار کردستان و مدیران استانی افتتاح شده و تا هفتم آبان‌ماه ادامه دارد.

وی گفت: باتوجه به قدرت رقابت‌پذیری استان همدان در شاخه‌های تخصصی پزشکی و قیمت تمام‌شده خدمات پزشکی مناسب، یکی از اولویت‌های اصلی استان در حوزه گردشگری ورود به بازار پرسود و ارزآور گردشگری سلامت است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: همدان با آب و هوای معتدل در فصول گرم سال و طبیعت چهارفصل، دارا بودن 6 بیمارستان و مرکز درمانی دارای ظرفیت پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) و هفت شرکت خدمات مسافرتی دارای گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت، ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

خاکسار گفت: ضروری است به‌واسطه زیرساخت‌های مناسب گردشگری، نزدیکی به مرزهای غربی و قیمت تمام‌شده خدمات پزشکی رقابت‌پذیر همدان بتواند سهم مناسبی از این بازار بزرگ را جذب کند.

وی ادامه داد: این اداره کل در ادامه برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات گردشگری که به‌صورت هدفمند در سال جاری اجرا شده‌اند، با مشارکت و حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان و هفت شرکت خدمات مسافرتی فعال در زمینه گردشگری سلامت در این نمایشگاه حضور داشت و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان و برقراری ارتباط با شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه پرداخت.

او ابراز امیدواری کرد با حمایت دیگر ذی‌نفعان گردشگری سلامت استان شاهد شکوفایی و رونق این صنعت درآمدزا و اشتغال‌آفرین باشیم.

 

شناسه خبر 75241