شناسه خبر:76036
1402/8/28 11:53:57
به همت سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان رقم خورد؛

افزایش 40 هزار متر مربعی اماکن ورزشی

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: 25 سالن ورزشی در استان همدان درحال ساخت است که درصد پیشرفت آن‌ها بالای 50 درصد بوده و سطح مکان‌های ورزشی استان را 40 هزار متر مربع افزایش خواهد داد؛ همچنین در این راستا 47 سالن ورزشی تکمیل و بهره‌برداری شده است.

سپهرغرب، گروه خبر- شهره کرمی : مظاهر مجیدی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، اظهار کرد: در طول تاریخ بعد از جنایت در ژاپن که آن‌هم توسط استکبار جهانی رخ داد، جنایاتی در حجم و اندازه حوادث اخیر غزه را شاهد نبوده‌ایم که در مدت کمتر از 40 روز، حدود 12 هزار نفر از مردم یک منطقه به شهادت برسند!

وی با عنوان اینکه اگر شما به قوانینی که بعد از جنگ جهانی دوم صادر شده توجه کنید خواهید دید در تمام آن‌ها دفاع از محروم بیان شده و در دستورالعمل‎‌های نظامی حمله به مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها، خانه‌های مردم و خبرنگاران منع شده است، افزود: اما این موضوع چیزی است که رژیم صهیونیستی آن را رعایت نکرده و خبرنگارانی که ندای مردم را به گوش جهانیان می‌رسانند را هم نیز مورد تهاجم قرار داده که نیاز است در یک دادگاه قانونی برای بشریت محکوم شود.

مجیدی در ادامه با یادآوری سخن امام خمینی (ره) که اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهند شد، گفت: این یک نگاه در افق تاریخ است که در آغاز انقلاب اسلامی مردم خود از آن دفاع می‌کنند و امروز بسیج به‌عنوان شجره طیبه انقلاب در این راستا برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه تصریح کرد: اگر جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس را با این اتفاقات اخیر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که چقدر در دفاع مقدس جوانمردانه جنگیدیم و اجازه ندادیم چنین تخلفاتی رخ دهد؛ ما امروز رسالت داریم خواسته‌های مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم که خبرنگاران در این موضوع تأثیر بسزایی دارند.

* مستندسازی عملکرد بسیج با کمک صداو سیمای استان همدان

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد هفته بسیج، افزود: هر فردی که قلمی و قدمی در راه تقویت بسیج برمی‌دارد، بسیجی است؛ امسال با کمک صداوسیمای مرکز همدان عملکرد و کارهای انجام‌شده در آن را مستندسازی می‌کنند که کار بسیار خوبی است و از آن‌ها کمال تشکر را داریم.

مجیدی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج امید ملت ایران» است، به تشریح روزشمار این هفته پرداخت و گفت: روز (دوشنبه) 29 آبان‌ماه و نخستین روز با عنوان «بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی»، روز دوم (سه‌شنبه) 30 آبان‌ماه با عنوان «بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار»، روز سوم (چهارشنبه) یکم آذرماه با عنوان «بسیج، ولایت‌باور، انقلاب و تمدن‌ساز»، روز چهارم (پنج‌شنبه) دوم آذرماه با عنوان «بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت»، روز پنجم (جمعه) سوم آذرماه با عنوان «بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار»، روز ششم (شنبه) چهارم آذرماه با عنوان «بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر» و روز آخر (یکشنبه) پنجم آذرماه با عنوان «با بسیج دفاع، امنیت و اقتدار» نام‌گذاری شده است.

* سند اعتلای بسیج، یک سند ملی برای امور این مجموعه است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سند اعتلای بسیج به‌عنوان یک سند ملی برای امور این مجموعه پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: در همین راستا و برای جلوگیری از تکرار در کارها، 11 قرارگاه اصلی در بسیج راه‌اندازی شده و عمده کار‌های ما زیرمجموعه این قرارگاه‌ها است.

وی افزود: نخستین قرارگاه با نام دفاعی امنیتی است که به‌لحاظ اهمیتی که مسائل امنیتی در کشور دارند و تمام کار‌های جاری کشور زمانی اتفاق می‌افتند که امنیت برقرار باشد، در استان همدان نیز گردان‌های دفاعی امنیتی خوبی شکل گرفته است که از توان بالایی برخوردار هستند و در استان همدان و خارج از آن مأموریت خود را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی نیز آسیب‌های اجتماعی را بررسی و برای کاهش آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند؛ قرارگاه تعلیم و تربیت هم بحث صالحین و تربیت نیرو‌های بسیج را برعهده دارد که در قشرهای 22 گانه انجام وظیفه می‌کنند.

مجیدی افزود: قرارگاه علم و فناوری با توجه به شعار‌های سال و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام می‌کند، قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز در سطح استان با دستگاه‌های دولتی برنامه‌ریزی دارد تا اقدامات مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال در سطح استان است که بسیج سازندگی و دستگاه‌های دولتی در آن فعالیت می‌کنند و اشتغال خُرد مورد توجه قرار دارد. قرارگاه فضای مجازی نیز یک هماهنگی با مجموعه‌های امنیتی مثل فراجا و اداره اطلاعات و دوستانی که در این راستا وظایفی دارند، دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: قرارگاه تحقق و جذب در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دنبال تربیت جوان مؤمن انقلابی است، قرارگاه تعالی سازمانی هم درون‌تشکیلاتی بوده و برای این است که سپاه به‌روز بماند، قرارگاه اردویی راهیان نور و قرارگاه تعالی زن و بنیان خانواده نیز اقداماتی را در داخل و بیرون سپاه انجام می‌دهد.

وی تعداد برنامه‌های پیش رو در هفته بسیج را 44 عنوان در قالب 550 زیربرنامه دانست که در سطح استان برگزار خواهند شد و افزود: درمجموع یک‌هزار و 313 پروژه در راستای بحث سازندگی با اعتباری حدود 480 میلیارد تومان، درحال انجام یا تکمیل است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در ادامه توضیح داد: در بحث محرومیت‌زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار‌های بزرگی انجام و پیش‌بینی شده در هفته بسیج با حضور وزیر کشور، افتتاحیه‌هایی در این خصوص طی هفته بسیج صورت گیرد.

* اجرای 98 پروژه آب‌رسانی در سطح استان به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

مجیدی ادامه داد: آب‌رسانی به روستا‌های بالای 20 خانوار ازجمله اقدامات مؤثر این قرارگاه است که تاکنون آب‌رسانی به 160 روستا انجام شده و کار 200 روستای دیگر در دست اقدام است که حدود 98 پروژه در این راستا (ازجمله حفر چاه) در این روستا‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی احداث مراکز فرهنگی بوده و 820 پروژه در دست کار است، افزود: پروژه شامل مواردی همچون مرمت گلزار شهدا، تکمیل و مرمت مساجد، احداث خانه عالم و مجموعه ورزشی روباز و سرپوشیده، احداث راه روستایی، چهار پروژه بزرگ احداث پُل‌های روستایی،آسفالت، انتقال آب کشاورزی، مرمت مدارس، مرمت و بازسازی قنوات، احداث منازل مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی و تعمیر و مناسب‌سازی منازل آنان است.

* راه‌اندازی 72 سالن ورزشی در استان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه گفت: حدود 72 سالن ورزشی در سطح استان راه‌اندازی کرده‌ایم که تقریباً 47 سالن ورزشی تکمیل و بهره‌برداری شده است؛ همچنین 25 سالن بالای 50 درصد پیشرفت دارند که مساحت آنان حدود 40 هزار متر مربع است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایش اقتدار گردان‌ها و پایگاه‌های مقاومت در روز سوم آذرماه، برنامه پیاده‌روی خانوادگی مجموعه سپاه، برنامه همیشگی سرکشی به خانواده شهدا، پویش نذر خون، میقات صالحین و برگزاری همایش‌های بزرگی همچون دختران حاج‌قاسم اشاره کرد.

مجیدی یادآور شد: درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اردوگاه کوثر در نهاوند برای معتادین متجاهر با ظرفیت 200 نفر راه‌اندازی شده است و درتلاش هستیم تا ظرفیت این مجموعه را به 400 نفر برسانیم؛ همچنین در این مجموعه به بحث مهارت‌آموزی آنان نیز توجه می‌کنیم.

وی در پایان به اهمیت نقش مجامع بسیج در حل مسائل سطح شهرستان‌ها پرداخت و متذکر شد: این مجامع به‌صورت تخصصی با حضور فرمانداران و مدیران استانی برگزار می‌شوند که به لطف خدا مؤثر بوده‌اند.

 

 

شناسه خبر 76036