شناسه خبر:76160
1402/8/30 14:13:34

جهان که تا 15 مهرماه موضوع فلسطین، کشتارها، تجاوزها و در یک کلام اشغالگری صهیونیست‌ها را نیمه‌هوشیار نظاره‌گر بود، از صبح آن شنبه‌ای که فلسطینیان اراده کردند تا طوفانی به پا کرده و یک‌بار دیگر سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها بنوازند، خشمگین اما بهت‌زده به آنچه که در مساحت 360 کیلومتری غزه می‌گذرد، می‌نگرد. ملت‌های مختلف حسب وجدان انسانیشان درباره جنایات مکرر و هرروزه اشغالگران به‌پا خواسته‌اند و اعتراض خود را فریاد زده‌اند و ملت مقاوم فلسطین شکست‌ناپذیرتر از همیشه در برابر همه سبوعیت‌های صهیونیست‌ها با حمایت کامل غرب، پایداری کرده‌اند. کشتار روزانه کودکان و زنان، تخریب منازل، حمله به بیمارستان‌ها، اعدام بیمارها و مجروحان و استفاده از اسلحه‌های غیر متعارف، تنها بخشی از جنایات فرزندان شیطان است.

20 نوامبر (29 آبان‌ماه) روز جهانی کودک در سال 2023 درحالی فرا رسید که در 44 روز اخیر بیش از پنج هزار و 500 کودک بی‌گناه فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه روز گذشته 28 آبان‌ماه اعلام کرده بود که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از 13 هزار نفر ازجمله پنج هزار و 500 کودک و سه هزار و 500 زن رسیده است و 6 هزار نفر نیز مفقود شده‌اند که چهار هزار نفر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 30 هزار نفر مجروح شده‌اند که بیش از 75 درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به‌تازگی با ارائه آماری تکان‌دهنده از کشتار کودکان در غزه، اعلام کرد که روزانه حدود 420 کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند. در روزهای اخیر دو حمله تروریستی بیش از دیگر حملات، توجه و خشم جهانیان را برانگیخت که یکی از آن رخدادها، قربانی شدن کودکان و نوزادان در بیمارستان شفا بود؛ بیمارستانی که در آن ده‌ها کودک همچنین نوزادان نارس بر اثر کمبود تجهیزات پزشکی به شهادت رسیدند. دومین رخداد اسفناکی که خشم جهان را در آستانه روز جهانی کودک برانگیخت، حمله به مدرسه «الفاخوره» بود. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعد از ظهر روز شنبه 27 آبان‌ماه این مدرسه در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها بیش از 200 نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند. هم‌زمان با کودک‌کشی در مدرسه الفاخوره، مدرسه تل الزعتر نیز هدف حملات رژیم قرار گرفت و به گفته وزارت بهداشت فلسطین، صدها نفر در حمله به این دو مدرسه، شهید و مجروح شده‌اند.

علاوه‌بر این جنایات که هرکدام برای صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت و مجازات مرتکبان آن کافی بود، طی این 44 روز بارها مسئولان رژیم کودک‌کش، فلسطینیان را به بمباران اتمی تهدید کرده‌اند و این بدان معنی است که زرادخانه سلاح‌های اتمی پُروپیمانی دارند و بازهم مجامع بین‌المللی که با هر گزارش جعلی برای تهدید و تحریم ایران به صف می‌شدند، اکنون کر و لال شده‌اند و اصولاً هیچ علائم حیاتی از آن‌ها شاهد نیستیم.

آری برگ‌های تقویم هرروز ورق خورده و جنایات فرزندان شیطان را در خود ثبت می‌کنند و در این میان دو حقیقت بیش از همه به چشم می‌آید؛ یکی چهره زخمی اما درخشان و مصمم ملت فلسطین و دیگری تصویر بی‌آبرویی جوامع بین‌المللی که مدعی دفاع از حقوق کودکان، حقوق بشر و ملت‌ها هستند. این‌روزها بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کوچه و بازار غزه صحنه بر باد رفتن آبروی غرب و مجامع بین‌المللی شده است.

زهره پوروهابی

شناسه خبر 76160