شناسه خبر:76536
1402/9/9 10:29:04

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 22 هزار و 90 تن کود اوره در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

سیامک بیگی صبح چهارشنبه گفت: کود اوره مورد نیاز کشاورزان استان ایلام از سه مبدأ پتروشیمی پردیس، پتروشیمی رازی و مسجد سلیمان تأمین می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار 22 هزار و 9٠ تن و 724 کیلوگرم کود اوره از این سه مبدأ تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام در خصوص وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان ایلام با اشاره به اجرای طرح‌های خدماتی و حمایتی ادامه داد: تا 5 آذر ماه بیش از 29 هزار و 832 تن کود شیمیایی در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: از این میزان کود، بیش از دو هزار و 526 تن در شهرستان آبدانان، 825 تن در شهرستان ایوان، سه هزار و 525 تن در شهرستان چرداول، دو هزار و 343 تن در شهرستان دره‌شهر و 14 هزار و 223 تن در شهرستان دهلران توزیع شده است.

وی با اشاره به نبود مشکل در تأمین و توزیع کود در استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 51 درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران داده شده است.

این مقام مسئول گفت: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

بیگی اظهار کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

انواع کود شیمیایی از طریق 66 کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان ایلام توزیع می‌شود.

 

 

شناسه خبر 76536